De regjerende mesterne

To nye navn ruver på toppen av listen over de mestvinnende i ANFO Effekt 2022. Vi gratulerer til utfordrerne som har overtatt Effekt-tronen for denne gangen.

Prisutdelingen i ANFO Effekt 2022 er en saga blott, og metallene og diplomene er delt ut til storfornøyde vinnere. PHD og WAL (We Are Live)topper listen i ANFO Effekt 2022.

PHD og WAL mottok hedersprisen Grand Prix med caset Gjør det tydelig! for Coop Prix.

Best in show

For å regne ut hvem som er ble «best in show» i ANFO Effekt 2022 er det brukt en poengutregning med samme prinsipp som i de olympiske leker. Gull gir 5 poeng, sølv gir 3 poeng, bronse gir 2 poeng og diplom gir 1 poeng. Videre gir hedersprisene Grand Prix 6 poeng og Kantar Innsiktspris 4 poeng.

Se hele listen under.

PHD og WAL mottok sammen Grand Prix (6 poeng), 1 Gull (5 poeng), 1 Sølv (3 poeng) og 1 Diplom. Til sammen utgjør dette 15 poeng, og dermed troner de på toppen av vinnerlisten for ANFO Effekt 2022.

Puja Agarwal er Markedssjef Extra i Coop Norge og skriver på LinkedIn at – Effektiv reklame lager seg ikke selv, og gårsdagen var selve beviset på at godt samarbeid, tillit og åpenhet med våre byråpartnere leder til effektfull markedføringsarbeid vi kan høste priser av.

Tillit i disse samarbeidene er nøkkel og uten en såpass integrert samarbeidsform klarer man ikke å skape resultater som dette. Takk også til PHD Norge som er en del av trekløveret som vi daglig jobber med. Sammen har vi skapt veldig mye bra for Coop de siste årene.

Herman Mueller Stormyr, byråleder i WAL (We Are Live) om samarbeidet mellom WAL, PHD og Coop.
PHD og WAL tok sammen gull i kategorien Vekst med caset Gjør det tydelig! for Coop Extra.

Ser vi samlet på alle typer byråer – medie og reklame-/kommunikasjonsbyråer så er PHD og WAL årets store vinnere med 15 poeng, tett etterfulgt av Try (14 poeng) og OMD (13 poeng). Vi ser i tabellen at Morgenstern, Nord DDB og Trigger slår bra fra seg som sterke effektive reklamebyråer i år, mens Iprospect og Red Dentsu også hevder seg som effektive mediebyråer.  

Håvard Kvernaas Bakken, ANFO

Topp 9 mestvinnende byråer i ANFO Effekt 2022

PlasseringByråPoengGullSølvBronseDiplomGrand PrixKantar
1PHD151111
1WAL151111
3Try14212
4OMD131121
5Iprospect1121
5Morgenstern11221
7Nord DDB9111
8Trigger811
9Red denstu X622
Poengutregning er basert på samme prinsipp som i de olympiske leker. Gull gir 5 poeng, sølv gir 3 poeng, bronse gir 2 poeng og diplom gir 1 poeng. Videre gir hedersprisene Grand Prix 6 poeng og Kantar Innsiktspris 4 poeng.

Se alle vinnerne og jurybegrunnelsene her.

Del dette innlegget: