Overskriften er kanskje satt litt på spissen. Uansett; ANFO Effekt medaljeoversikt viser de 10 mediebyråene som har vunnet flest medaljer og diplomer de siste 9 årene.
Med inspirasjon fra poengutregning fra olympiske leker har vi gitt gull 5 poeng, sølv 3 poeng, bronse 2 poeng og diplom 1 poeng. Videre gir Grand Prix 6 poeng og Kantars Innsiktspris 4 poeng.
Effektdokumentasjon er fortsatt en gordisk knute kan vi lese i Den Store Annonsørrapporten, men oversikten viser at noen miljøer jobber hardere enn andre med å løse opp denne knuten.
Når vi først snakker om medaljeoversikt, adelskalendere og olympiske poeng kan vi like så godt dra sportsterminologien helt ut; Hva gjør de beste best? Stikkordene er engasjerte fagpersoner, en arbeidsmetodikk for å måle effekt, en organisasjonsstruktur for å samle data, nært og åpent kundesamarbeid, samt planlegge caseskriving i god tid. En viss konkurransementalitet og et brennende ønske om å være best er heller ikke å forakte. Det vil som regel være over tid en sammenheng mellom antall innsendte case og antall utmerkelser.
Husk; for å vinne må man delta!
Som eksponent for OMD sin 1.plass og kraften som ligger i enkeltpersoners engasjement, drivkraft og kjærlighet til effektfaget kan vi i denne sammenheng trekke frem Cathrine Dalan, strategidirektør i OMD. Dalan er ikke en one-hit wonder, men har igjennom flere år vunnet mange priser med kunder fra høyst ulike bransjer.
Se Cathrine Dalans beste tips for caseskriving: Slik skriver du ditt vinnercase! HER
Lykke til med caseskrivingen! Husk frist: 7. januar.