ANFO_Effekt_2021_Mediebyraer

Norges 10 mest effektive mediebyråer

OMD rager høyest med Vizeum (nå Iprospect) og RED dentsu X på de neste plassene.

Overskriften er kanskje satt litt på spissen. Uansett; ANFO Effekt medaljeoversikt viser de 10 mediebyråene som har vunnet flest medaljer og diplomer de siste 9 årene. 

Med inspirasjon fra poengutregning fra olympiske leker har vi gitt gull 5 poeng, sølv 3 poeng, bronse 2 poeng og diplom 1 poeng. Videre gir Grand Prix 6 poeng og Kantars Innsiktspris 4 poeng.

Effektdokumentasjon er fortsatt en gordisk knute kan vi lese i Den Store Annonsørrapporten, men oversikten viser at noen miljøer jobber hardere enn andre med å løse opp denne knuten. 

Når vi først snakker om medaljeoversikt, adelskalendere og olympiske poeng kan vi like så godt dra sportsterminologien helt ut; Hva gjør de beste best? Stikkordene er engasjerte fagpersoner, en arbeidsmetodikk for å måle effekt, en organisasjonsstruktur for å samle data, nært og åpent kundesamarbeid, samt planlegge caseskriving i god tid. En viss konkurransementalitet og et brennende ønske om å være best er heller ikke å forakte. Det vil som regel være over tid en sammenheng mellom antall innsendte case og antall utmerkelser.

Husk; for å vinne må man delta!

Som eksponent for OMD sin 1.plass og kraften som ligger i enkeltpersoners engasjement,  drivkraft og kjærlighet til effektfaget kan vi i denne sammenheng trekke frem Cathrine Dalan, strategidirektør i OMD. Dalan er ikke en one-hit wonder, men har igjennom flere år vunnet mange priser med kunder fra høyst ulike bransjer. 

Se Cathrine Dalans beste tips for caseskriving: Slik skriver du ditt vinnercase! HER

Lykke til med caseskrivingen! Husk frist: 7. januar.

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker