Young Lions er konkurransen for deg som ønsker å vise frem kreativitet, strategiske ferdigheter og samarbeidsevne på en global arena. ANFO arrangerer den nasjonale konkurransen i kategorien Young Lions Marketer, hvor vinnere får muligheten til å representere Norge under Cannes Young Lions i juni 2025.
Hva er Young Lions?
Young Lions er en del av Cannes Lions International Festival of Creativity, også kjent som verdens største reklamefestival. Dette er stedet hvor de beste unge talentene fra hele verden møtes for å konkurrere, inspirere og lære.
Festivalen arrangerer det som ofte kalles «VM for unge profesjonelle» i syv kategorier. Fra Norge sender vi lag i fem kategorier:
- Media arrangert av Mediebyråforeningen
- Marketer arrangert av ANFO
- Film arrangert av Kreativt Forum
- Digital arrangert av Mediebyråforeningen
- PR arrangert av Abelia
I den internasjonale konkurransen konkurrerer ett lag per kategori fra hvert land.
Kategorien Young Lions Marketer
Som arrangør av kategorien Marketer, inviterer ANFO team på to personer som jobber in-house hos en annonsør til å delta. Eksempler på kvalifiserte arbeidsplasser kan være selskaper som DNB, Orkla eller Coca-Cola. Denne kategorien er spesielt utviklet for å gi markedsførere en plattform hvor de kan vise sine strategiske og kreative ferdigheter, uten konkurranse fra byråer.
Hvordan levere et case?
- Meld fra at du ønsker å delta til konkurranseansvarlig i ANFO: monita@anfo.no
- Du mottar brief fra briefholder den 14. februar
- Caset leveres senest kl. 09:00 den 17. februar. Innhold: en presentasjon på fem minutter med maks 10 slides. Sendes til monita@anfo.no
Datoer for årets konkurranse
- 7. februar – Frist for påmelding i konkurransen
- 10. februar – Brief-gjennomgang med TRY på hos ANFO på Telegrafen i Kongens gate 21
- 14. februar – Brief sendes ut til deltakere av briefholder: Visit Svalbard.
- 17. februar kl 9:00 – Frist for innsending av case
- 24. februar – Presentasjon av case, juryering og kåring av vinner
Hvem kan delta?
For å delta i Young Lions Marketer må du oppfylle følgende kriterier:
- Du må være født 21. juni 1994 eller senere (30 år eller yngre).
- Du må jobbe in-house hos en annonsør (f.eks. DNB, Orkla, eller Coca-Cola).
- Du kan ikke delta dersom du jobber i et byrå, er freelancer, eller jobber utenfor Norge.
- Teamet må bestå av to personer fra samme arbeidsplass.
Årets jury
- Monita Ness, Salgssjef medlem og partnere i ANFO
- Lovisa Morling, Foodora
- TBA, Try
- TBA, Briefholder
Young Lions Marketers i Cannes avholdes under fem dager i juni – mer informasjon kommer.
Dette får vinnerne i kategorien Marketers
ANFO og TRY dekker delegatpass til Cannes Lions 2025 og overnatting på hotell i fire døgn for vinnerne som er ansatt i selskap som er ANFO-medlemmer.
Arbeidsgiver må dekke flybilletter og kost for oppholdet. Hvis arbeidsgiver ikke er ANFO-medlem må delegatpass og overnatting også dekkes av arbeidsgiver.
TRY sponser Young Lions Marketers sammen med ANFO.

