Kategoribeskrivelser ANFO MarTech Awards 2023

Hvordan bruker du og bedriften din markedsteknologi i kommunikasjonen deres? God og kløktig bruk av markedsføringsteknologi er viktig i denne konkurransen.

Alle kategoriene i ANFO MarTech Awards bedømmes ut i fra kriteriene strategi, teknologi, kreativ løsning og resultat. Disse kriteriene skal beskrives med inntil 1000 ord per kriterie ved innsending av case.

B2C – bedrifter over 100 ansatte

Denne kategorien er uavhengig av bransje og her sender du inn engasjerende og målrettede kampanjer som retter seg mot vanlige forbrukere.

Kategorien hyller de store bedriftene som har brukt mediebudsjettet sitt på innovative måter, enten det er gjennom en imponerende medieblanding, en rendyrket kampanje på sosiale medier, eller et banebrytende influencer-samarbeid. Vi søker etter initiativer som har skapt bølger i markedet og satt nye standarder for B2C-markedsføring.

B2C – bedrifter under 100 ansatte

Denne kategorien er uavhengig av bransje og her sender du inn din engasjerende og målrettede kampanje som retter seg mot vanlige forbrukere.

Denne kategorien feirer de initiativene som, til tross for mindre budsjett, står skulder til skulder med de største aktørene i bransjen. Enten det er en smart sosial mediekampanje, et unikt samarbeid med influencere, eller en rørende historiefortelling, ser vi etter de initiativene som har satt sitt preg på B2C-landskapet.

AI-generert innhold

I takt med teknologiens raske utvikling har kunstig intelligens (AI) allerede blitt en revolusjonerende kraft i markedsføring og innholdsproduksjon.

Denne kategorien anerkjenner selskaper og individer som har tatt i bruk generativ AI på innovative og effektive måter for å fremme sine kommersielle mål.

Enten det er en tekst skapt av en AI-modell som engasjerer med leserne, et bilde som fanger oppmerksomheten, eller en video som forteller en historie på en ny måte, søker vi etter de initiativene som virkelig har satt sitt preg på markedet ved hjelp av generativ AI. La oss feire teknologiens frontlinje og de som tør å tenke utenfor boksen i den digitale tidsalderen!

B2B

Gode B2B (Business-to-Business) initiativer kombinerer innsikt, innovasjon og strategi for å skape verdifulle partnerskap, løsninger og tjenester som driver industriens fremgang.

Vi søker etter de initiativene som har hatt en betydelig positiv innvirkning på B2B-landskapet. Enten det er gjennom banebrytende produkter som løser unike bransjebehov, markedsføringskampanjer som resonnerer med andre bedrifter, teknologiske løsninger som revolusjonerer bransjestandarder, eller partnerskap som har åpnet dører for nye muligheter.

B2B-kategorien hedrer de som forstår dybden og kompleksiteten i B2B-relasjoner. De som bygger broer, bryter barrierer og setter nye standarder for hvordan bedrifter samarbeider og vokser sammen.

Kundeklubb

For mange bedrifter er kundeklubben helt sentral for å bygge lojalitet. Med kategorien Kundeklubb hedrer vi de bedriftene som mestrer e-postmarkedsføringens utfordringer og samtidig oppnår strålende resultater. En vellykket kundeklubb sender det riktige budskapet, på riktige tidspunkt, med et skreddersydd budskap til den enkelte mottageren – det er i hvert fall følelsen man jakter.

Non-profit

Effektiv kommunikasjon innenfor non-profil sektoren handler om mer enn bare å formidle et budskap; det handler om å røre ved hjertene, vekke følelser, og inspirere til handling.

Non-profit-kategorien hedrer de initiativene som har klart å skape en sterk «trigger for action» gjennom budskapene sine. Enten det er for veldedige organisasjoner, kulturaktører som beriker samfunnet, foreninger som bringer folk sammen, eller utdanningsinstitusjoner som lyser vei for fremtidige generasjoner. Vi ser etter de kommunikasjonsjobbene som ikke bare formidler et budskap, men som virkelig gjør en forskjell.

Søk

Synlighet er nøkkelen til suksess i den digitale tidsalderen. Å bli funnet av riktig publikum til riktig tidspunkt, er avgjørende for å drive trafikk, konverteringer og vekst. Søkeordsmarkedsføring og -optimalisering er sentralt, og de beste initiativene er de som er forankret i en veloverveid og krystallklar strategi.

Kategorien Søk hedrer de selskapene som har mestret kunsten å bli funnet. Vi ser etter caser der innsikt i brukeratferd, nøye valg av søkeord og teknisk optimalisering kombineres for å oppnå overlegne resultater. Det handler ikke bare om å rangere høyt, men om å levere relevant og verdifullt innhold til de som søker.

Databasert innsikt

Data er gull i den moderne markedsføringsverdenen. Men, som med alt gull, er det ikke mengden som teller, men kvaliteten. Mens mange markedsførere drukner i havet av tilgjengelige data, er det de som kan skille kornet fra hveten som briljerer. Vi leter etter de som oversetter rådata til meningsfull innsikt, og deretter bruker denne innsikten i markedsarbeidet.

Med kategorien Databasert innsikt vil vi feire de selskapene og individene som har mestret denne kunsten. Vi ser etter caser hvor fokuset har vært å forstå datakvalitet, fremfor å bli overveldet av datakvantitet. De som har klart å omforme data til praktiske, relevante innsikter som har drevet strategiske beslutninger og skapt målbare resultater.

Årets innovasjon

Innovasjon driver oss inn i fremtiden. Denne kategorien feirer de lysende stjernene som tenker utenfor boksen og utfordrer de etablerte normene. Enten det er banebrytende teknologi, en unik bruk av eksisterende teknologi, nye produkter som endrer spillet, tjenester som møter behov vi ikke visste vi hadde, eller kommunikasjonsmetoder som setter ny standard.

Vi vil anerkjenne de mest inspirerende initiativene i bransjen, de som tør å tenke annerledes og som har motet til å bringe sine visjonære ideer til live. Denne kategorien er bevisst bred for å fange hele spekteret av hva innovasjon kan bety. Vi ser frem til å feire de som leder veien mot en lysere, mer kreativ og effektiv fremtid!

Årets tech geek – gratis innsendelse

Årets tech geek hedrer den eller de heltene som sørger for at bedriftens digitale tannhjul går som smurt. Den/de jobber mest sannsynlig med teknologi og IT, integrerer digitale løsninger i bedriften, utvikler banebrytende digitale kampanjer, utforsker potensialet i ny teknologi, eller leder teamet mot teknologisk innovasjon. Mottageren av prisen kan være alle fra de som jobber med IT-support som sikrer at systemene kjører sømløst, til markedsdirektører som bruker den nyeste teknologien for å drive innovativ markedsføring, til teknologer som utforsker nye frontlinjer innenfor sin bransje.

Hvis du kjenner noen – uansett rolle – som fortjener denne anerkjennelsen for sitt arbeid med teknologi, oppfordrer vi deg til å nominere dem. La oss feire de som driver fremtidens teknologiske fremskritt!


Har du spørsmål om kategoriene i ANFO MarTech Awards? Ta kontakt med Fredrik / fredrik@anfo.no eller Julie / julie@anfo.no – de er konkurranseansvarlige og svarer på alle spørsmål 🚀

Del denne siden:

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker

Del denne siden: