YoungLions_1280x720

Young Lions 2022

Young Lions er juniormesterskapet for Cannes Lions. I år vil Young Lions holdes digitalt på grunn av skjevfordeling av vaksineringen i verden, men vinnerteamet vil få muligheten til å dra ned til festivalen som delegat.

Forutsetningen for å delta er at du er annonsør og at begge deltagerne er under 31 år. Jobben lages ut fra en skissert problemstilling lagt frem av Mental Helse Ungdom. Presentasjonen må lages på engelsk da konkurransen i Cannes går på engelsk. ANFOs jury består av norske annonsører som kårer et vinnerteam til å representere Norge i den internasjonale konkurransen.

ANFO i samarbeid med Try Opt, dekker deltakeravgift, delegatpass og flybilletter for to til Cannes ( gjelder for ANFO-medlemmer, Ikke-medlemmer må dekker alt selv). Hotellovernatting må ordnes på egen hånd.


Henrik Norem og Marie Mauseth fra Orkla Confectionery & Snacks vant året markedsfører under Young Lions 2021. De vant med markedskampanjen «Make the World a Sweeter Place» sammen med Nidar og One Young World. Marie og Henrik er de første norske til å vinne Young Lions Marketeers! I år kan det bli din tur. Les saken her

Påmeldingsfrist er 28. januar 2022

Hvem kan konkurrere?
  • Norske annonsører
  • Team på to stykker, 31 år eller yngre
Young Lions Marketers 2022 i Norge:
  • 28. januar – Påmeldingsfrist.
  • 7. februar kl. 14:00 – Brief utdeles på Teams.
  • 10. februar kl. 16:00 – Innleveringsfrist, sendes til marlene@anfo.no
  • 17. februar kl. 10:00 – Presentasjon hos ANFO. Hvert team får 5 minutter til å presentere sitt case med 10 slides, samt en siste oppsummerende 11. slide. Akkurat som i Cannes. Deretter bruker juryen 5 minutter til å stille spørsmål. Presentasjon og Q&A foregår på engelsk.
  • 17. mars kl. 17:00 – Vinneren avsløres på ANFOs årlige bransjefest ANFO effekt prisutdeling på Wallmans Salonger. 
  • Vinnerteamet binder seg til å delta på den digitale konkurransen. Ønsker man også delta på den fysiske festivalen til Cannes Lions dekker man selv hotell og utgifter.
Young Lions Marketers i Cannes:
  • 1. og 2. juni – Brief. Digitalt. Utarbeide en direkte og effektiv brief fra en internasjonal veldedig organisasjon. Presentasjon på 5 minutter og maks 10 slides. Juryen vil bruke 5 nye minutter på spørsmål.
  • 20. til 24. juni – Festival og prisutdeling. Fysisk.

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker