DSAD_gul_1024x500

Den Store Annonsørdagen 2021

Årets DSAD kommer med en MarTech-vri!

Programmet er som vanlig en kombinasjon av faglig tyngde, inspirasjon og caser fra aktører andre kan lære, og bli inspirert av. Markedsføringsteknologi vil være et sentralt tema i løpet av dagen. 

På DSAD har vi hatt med internasjonale tungvektere som Byron Sharp, Sir John Hegarty, Ajaz Ahmed, Bob Hoffmann og mange flere. Vi har et attraktivt og svært relevant, både norsk og internasjonalt, nettverk av gode foredragsholdere som gjerne besøker ANFO-scenen.

En del av dagen er både utviklet og bearbeidet av Håvard Kvernaas Bakken i ANFO, nemlig presentasjonen av Den Store Annonsørrapporten. Uten å ta munnen for full er dette bransjens absolutt mest anerkjente faktagrunnlag. Mange sentrale beslutninger i bransjen gjøres med direkte støtte i denne rapporten.

Prisutdelinger

I år kårer vi Årets foredragsholder for både 2020 og 2021 på grunn av Covid 19. Regjerende mester er Hanne Norstrøm-Ness fra den gang Vipps, nå NoA Consulting. Listen over tidligere vinnere finner du HER

Vi kan allerede nå avsløre at vi kommer med ytterligere én eller to nye priser. Tidligere har vi kåret både Årets markedsavdeling og Årets Studentarbeid. Hva som skjer i år, og i hvilken form, avsløres på DSAD.

Et av høydepunktene kommer på slutten av dagen: «Den Store Annonsør-goodiebagen» fylt med flotte produkter fra våre medlemmer. Den får du med deg når du drar hjem.

Programmet blir lagt ut fortløpende:

Velkommen

Jan Morten Drange, Administrerende direktør i ANFO


Digitale Merkevarer

Elisabeth Haug, påtroppende sjef i Farmasiet.no men kanskje mest kjent for de fleste som en entusiastisk nestsjef i Vipps.


Podcast «Lederliv»

Ole Christian Apeland i Apeland har lenge produsert en veldig populær podcast «Lederliv». På DSAD gjøres dette live fra scenen. Hvem Ole Christian har med seg er foreløpig en overraskelse. Vi kan love at det blir en spennende gjest!

Ole Christian Apeland, Administrerende direktør i Apeland


Konkrete tips til hvordan lykkes med E-Handel

Julia Paulsen forteller om deres vei og veivalg frem til det vi må kunne si er en ganske vellykket løsning. Her får du med deg gode og svært konkrete tips fra en aktør som har satset, og fått det til.

Julia Paulsen, Nordic eCommerce Director i Elkjøp


Hvordan har det siste året utfordret både Innovasjon Norge og deres oppgaver?

Helene vil snakke om Norge, innovasjon og ikke minst hvordan det siste året har utfordret både Innovasjon Norge og deres oppgaver.

Helene Friis, Direktør for strategisk posisjonering i Innovasjon Norge


Den store Annonsørrapporten 2021

ANFOs store årlige studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. Undersøkelsen brukes som fasit for hele bransjen. Både media og annonsørenes samarbeidspartnere referer hyppig til denne undersøkelsen. Ikke minst har det de siste årene vært en ganske heftig debatt knyttet til en del digitale utfordringer og funn knyttet til relasjonen og tillitten mellom annonsør og mediebyrå. At denne undersøkelsen ventes på med spenning hvert eneste år er helt sikkert.

Håvard Kvernaas Bakken, Fagdirektør i ANFO


Teknologien dreper kreativiteten. Lukker inhouse trenden døren for godt?

Kan man forvente høyt kreativt nivå når annonsørene satser mer på sine inhouse-byråer? Hva skjer egentlig med gode idéer når teknologien i større grad styrer showet? 

Linn vil dele sine beste tips om hvordan man som annonsør kan legge til rette for kreativitet, også når mer marketing arbeid gjøres internt.

Linn Johnsson, Merkevareansvarlig i Storebrand

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker