2020 og store deler av 2021 vil gå inn i historien som en av de aller rareste periodene i moderne historie. I fjor på DSAD betød det at den årlige utdelingen av prisen for Årets Foredragsholder ble utsatt. En god sak som dette kan imidlertid ikke ligge på vent en dag lengre enn nødvendig.
Vi krysser fingre og tær for at ting normaliserer seg i løpet av sommeren. På DSAD i oktober skal vi derfor dele ut Årets Foredragsholder i ANFO for de siste to årene. Altså en kombinasjon av foredrag fra digitale og fysiske eventer.
Inntil da kan du studere selve adelskalenderen eller «inspirasjonslisten» nok en gang.
Årets foredragsholder
Prisen for Årets foredragsholder deles ut for å vise at vi setter pris på våre gode faglige venner som hvert eneste år hjelper oss med en viktig del av ANFO sitt arbeid, nemlig konferansevirksomheten.
En av ANFO sine oppgaver er å sette fokus på aktuelle tema og utfordringer tidlig, og alltid ut fra markedsførerens perspektiv. Våre kompetansearenaer gir en blanding av inspirasjon og praktisk anvendbar kunnskap. I en jungel av mange konferanseaktører er ANFO en av de aller viktigste. Med svært edle motiver setter vi fag og inspirasjon på agendaen. År etter år. Mange har debutert her, og svært mange har fått sitt gjennombrudd på ANFO-scenen.
De 11 siste vinnerne
2018-2019: Hanne Norstrøm-Ness, Vipps (nå NoA Consulting)
2017-2018: Lise Tangen Hansen, Penetrace
2016-2017: Kathinka Kock Sommerseth, Storebrand (nå OBOS)
2015/2016: Magnus Strømnes Bøe, Red Performance (nå Folq)
2014/2015: Preben Carlsen, Trigger (nå Go Good)
2013/2014: Aina Lemoen Lunde, PR Operatørene (nå DNB)
2012/2013: Dag Inge Fjeld, BTF Innsikt
2011/2012: Øystein Hagen, SDG (nå ÆRA Strategic Innovation)
2010/2011: Pål Børresen, Schibsted (nå Penetrace)
2009/2010: Njål Berge, Indianer (nå Gresvig)
2008/2009: Aimar Niezwiedzki, Mediacom (nå Peloton)
Historiens første spesialpris
I 2019 var det én aktør som dominerte finaleheatet. Det var Vipps. Med en slik dominans valgte ANFO å se litt bort fra statuttene og dele ut historiens første spesialpris. Med tre forsøk og tre kandidater rett i finalen valgte vi å gi en helt egen spesialpris til Vipps.