Effekt hviler aldri!
Denne dagen vil vi belyse effekt fra ulike perspektiver. Dette er en formiddag på Deichmann du nødig vil gå glipp av.
Effekt kick-off er startskuddet for ANFO Effekt 2024 som tradisjonen tro ender opp med prisutdeling og festmiddag i mars 2025.
La deg inspirere av foredragsholdere som gir deg tipsene du trenger for å hevde deg i årets ANFO Effekt.
Vi er spesielt glade for at Wim Biemans har meldt sin ankomst til årets ANFO Effekt kick-off. Biemans vil ta tak i to temaer som er viktige for å skape effekt, nemlig samarbeid på tvers og kreativitet og innovasjon. Dette vil du ikke gå glipp av!
Enten du planlegger å skrive ett eller flere case til årets ANFO Effekt konkurranse (innleveringsfrist er 14. januar) eller bare er opptatt av å lære mer om effekt håper vi at du tar turen til Deichmann 11.desember.
Begrenset antall plasser. Meld deg på i dag!
PROGRAM: 09:00-12:00
Kaffe og registrering
Håvard ønsker velkommen og forteller om årets ANFO Effekt
Håvard Kvernaas Bakken | fagdirektør, ANFO
Marketing and sales: A marriage made in heaven?
A firm’s marketing and sales departments are expected to work well together. After all, they both focus on serving customers and are filled with extroverted people who read the same literature. Nevertheless, the relationship between the two departments is often strained.
- What causes this problematic relationship?
- How does the nature of the marketing-sales relationship differ across firms and contexts?
- How does a dysfunctional marketing-sales relationship affect employees, departments, and firm performance?
- And how can firm fix this and establish a positive symbiotic between the two departments?
Wim Biemans | Professor, University of Groningen
Biemans is Associate Professor at the Faculty of Economics and Business of the University of Groningen. He published about his research in leading journals, such as Industrial Marketing Management, Journal of Business and Industrial Marketing, European Journal of Marketing, Journal of Product Innovation Management and Technovation.
Halvnaken i badstue, eller heldekkende bedriftsforsikring fra Gjensidige
Dette sa juryen: Årets vinner i B2B-kategorien har de siste årene møtt tøff konkurranse i SMB-markedet hvor nesten ingen er i byttemodus, og kun 5% av kundene flytter på seg i løpet av året.
Vinneren har gjort et grundig innledende innsiktsarbeid og satt seg tydelige mål for hva kampanjen skal oppnå. Ved hjelp av sofistikert bruk av data og tilpassede budskap, lykkes årets vinner å fange mer oppmerksomhet, øke preferansen og markedsandelene. Men kanskje aller mest imponerende, så evner årets vinner å øke strømmen av interesserte kunder med godt over 90%!
Heidi Grundeland | fagsjef, Marketing og Content, Gjensidige
Gro Grotle | leder, Marketing og Content, Gjensidige
Frem fra glemselen
Sebastian Haarbye fra ANFO presenterer utvalgte case fra ANFO Effekt-databasen – noen av de beste fra tidligere tider. Her er det inspirasjon og læring å hente fra historisk sterke case, og kanskje også noen minner som vekkes.
Sebastian Floering Haarbye | ANFO
Pause med enkel servering
Dr. Greve Pharma: fra snill pike til opprørsk rebell
Dette sa juryen: Vinneren av bronse i kategorien VEKST leverte et sterkt case som bar preg at et svært solid innsiktsarbeid. Dette har resultert i en betydelig omforming av tankegangen rundt porteføljen. De har presentert en helhetlig strategi der de har transformert merkevaren og vist til imponerende resultater med tydelig dokumentasjon. Casen viser en imponerende evne til å snu en merkevare og jobbe gjennom en rekke ulike verktøy på en måte som har vist seg å være svært effektfullt. Alt i alt er dette caset et strålende eksempel på innsikt, målrettethet og resultatorientert arbeid på sitt beste. Vi gratulerer Dr. Greve som vinner av bronse i kategorien VEKST.
Amalie Cassandra Skrent | Brand Manager, Orkla
Merkevarers omdømme og personlighet – en strategisk tilnærming til langsiktig effekt
Ifølge Den Store Annonsørrapporten er omdømme det aller viktigste kommunikasjonsmålet for norske annonsører. Merkevareeffekter måles likevel oftest på mer håndgripelige KPIer som løft i merkevaretrakta eller merkevarens oppfattede evne til å levere på mer eller mindre rasjonelle egenskaper. Gjennom Brand Asset Valuator (BAV) har WPP gjennom 30 år utviklet et unikt verktøy for å jobbe strategisk med utvikling av merkevarer, med fokus på nettopp omdømme og personlighet. I dette innlegget vil Håvard Ose fra EssenceMediacom vise hvordan norske annonsører kan utnytte dette verktøyet i sitt merkevarearbeid.
Håvard Ose | Head of A&I, Essence Mediacom
The impact of humor on creativity
Humor and creativity are based on the same mental process: making unexpected connections. This makes it likely that the use of humor will enhance creativity. But there are different types of humor.
· What is the impact of humor on creativity?
· Which types of humor have a positive impact and which may actually hurt creativity?
· How can firms use humor to enhance the creativity both of individual employees and within teams?
· How can humor be used effectively in advertising?
Wim Biemans | Professor, University of Groningen