Syv av ti unge mennesker som dør, eller blir hardt skadd i trafikken, er gutter. Gutta topper også alle lister om skolefrafall, psykiske problemer og selvmord. Mange av gutta føler seg usynliggjort.

På DSAD får vi for aller første gang høre historien bak kampanjen Ta vare på gutta. I stedet for pekefinger valgte gjengen bak kampanjen å gi ordet til gutta selv. Det har vist seg å være lurt. Resultatet ble en veldig annerledes trafikksikkerhetskampanje, med «rå» og ekte samtaler, kulturreferanser og kommunikasjon, helt på guttas premisser.
På scenen møter du Cecilie Bryner, kommunikasjonssjefen i Trygg Trafikk. Hun har i flere år vært en tydelig stemme innen trafikksikkerhet og er opptatt av å nå frem til nye generasjoner på en relevant og treffsikker måte. Erik Trosby er, markeds- og kommunikasjonssjef i Volvo Norge. Med bakgrunn fra både PR- og bilbransjen er han opptatt av hvordan en merkevare kan vise samfunnsansvar og skape endringer. Tone Helene Angsund er strategisk rådgiver i Trigger Oslo. Hun har vært med å utvikle flere prisvinnende kampanjer i Norge og internasjonalt og jobber for kommunikasjon som skaper ekte engasjement og endring.
Sammen tar dette trekløveret oss med bak kulissene. Helt fra innsikten som startet det hele til prosessen og de kreative grepene som gjorde at budskapet faktisk nådde frem. For å ta vare på gutta!