Vi lanserer et AI-nettverk. Dette bransjefelleskapet ledes av teknologidirektør Fredrik Pettersson. Han har med seg et en ekspertgruppe med bred erfaring innen markedsføring, media, juss og ikke minst teknologi. Fellesnevneren er, ikke overraskende, deres store interesse for AI.
Vi er mange som er opptatt av å utfordre og balansere AI-basert kreativitet på en måte som ivaretar effektivitet, samtidig som juridiske og etiske utfordringer ivaretas. Ambisjonen med dette nettverket er derfor å støtte medlemmene når dere utforsker alle spennende, men også utfordrende, muligheter innen generativ AI.
Videre ønsker vi at nettverket sammen skal utvikle en veileder med best practise for hvordan merkevarer skal jobbe med og bruke generativ AI på en sikker og god måte. Det finnes allerede mange guidelines og veiledere. Vi ser derfor ikke for oss å finne opp kruttet på nytt, men tenker mer på tilpasninger og justeringer av anbefalinger.
Dette nettverket vil skal ligge helt i forkant når det gjelder nye trender og bruk av generativ AI. I tillegg fasiliteter vi for dialog med eksterne partnere og eksperter med bransjens beste som formål.
📸 Fredrik Pettersson
Medlemskapet er åpnet for ANFO sine medlemmer på seniornivå, som arbeider med AI og driver bruken av dette i sine respektive miljøer. Vi søker her de som ligger lengst fremme i form av interesse og bruk av AI. Utover ANFO sine medlemmer kan det inviteres inn andre relevante fageksperter. Vi søker en bredde i nettverket og ser for oss at nettverkets arbeid deles med medlemsmassen i ANFO etter hvert som arbeidet konkretiseres.
Ta kontakt med Fredrik hvis dette nettverket er interessant for deg: fredrik@anfo.no