ANFO MarTech Awards er konkurransen som hedrer aktørene som bruker markedsteknologi på en eksepsjonelt god måte. Det er en faglig konkurranse som sørger for kunnskapsdeling på tvers av bransjen slik at alle kan bli litt flinkere.
– Endelig går startskuddet for innsending av case! Dette er konkurransen for alle som bruker markedsteknologi i kundekommunikasjonen sin – og det gjør de aller fleste. Vi er spente på å se hva bransjen har gjort det siste året, og ikke minst så gleder vi oss til å hedre de aller beste, sier Julie Rønning-Arstad som er konkurranseansvarlig.
Det norske markedet er teknologisk fremoverlent. Det er mange som har vært flinke til å ta i bruk nye verktøy for å nå kunder og målgrupper enda mer effektivt. I et mediemarked i størrelsesorden 25 milliarder kroner, hvor 70% er digitalt, er det tydelig at en konkurranse som ANFO MarTech Awards er viktig.
– Jeg er spesielt spent på kategorien AI-generert innhold. Kategorien var ny i fjor og det har skjedd ekstremt mye innen AI det siste året. Forhåpentligvis har flere selskaper blitt tryggere i bruken av den nye teknologien, og ikke minst implementert den som en del av markedskommunikasjonen, sier Fredrik Pettersson som er Jurygeneral for konkurransen.
De åtte kategoriene i konkurransen får frem bredden i bransjen og viser at teknologi er en sentral bestanddel i stort sett all kommunikasjon.
Kategoriene i ANFO MarTech Awards er:
- B2C
- B2B
- Datadrevet innsikt
- Lojalitetsprogram
- Nonprofit
- AI-generert innhold
- Søk
- Årets innovasjon
Målet med konkurransen er å dele ut gull, sølv og bronse i alle konkurransens kategorier. I tillegg blir det delt ut en hederspris til en person eller et selskap som har utmerket seg på den digitale stjernehimmelen det siste året.
Juryen i ANFO MarTech Awards annonseres innenfor kort tid.
Frist for innsending av case er 13. oktober 2024.