To nyhetsbrev vi anbefaler
- AdMonster sender ut nyhetsbrevene AdMonsters Wrapper og AdMonsters. Det første nyhetsbrevet gir deg en ukentlig oppsummering av det som har skjedd innen AdTech de siste syv dagene. Dette er nyhetsbrevet som gjør oppsummeringene for deg, slik at du ikke trenger å lese alt av artikler og nyhetsbrev. AdMonsters-nyhetsbrevet gir deg smarte analyser rett i innboksen.
- Abonnerer du på nyhetsbrevet vårt? Hvis ikke anbefaler vi deg selvfølgelig å gjøre det også. Vi sender ut ukentlige oppdateringer på det som skjer i ANFO, aktuelle saker i bransjen og annen inspirasjon. Meld deg på her.
Ingen påske uten krim – selvfølgelig
Denne påsken kan du virkelig fråtse i påskekrim. Uansett om du liker klassiske lukket rom-mysterier ala Christe, true crime eller nye sesonger av favorittseriene Wisting, Shetland eller Dalgliesh. Det er gode utsikter til at du finner noe du liker i årets utvalg av påskekrim.
Nettavisen har skrevet en oppsummering av årets påskekrim og hvor du finner de forskjellige seriene – hvilken velger du, eller ser du kanskje alle sammen? Les oversikten av for årets påskekrim her.

Lyttetips – podcast
Uncensored CMO er podcasten som ikke legger noe imellom når det gjelder å undersøke the good, the bad and quite frankly downlight ugly innenfor markedsteori og -praksis. Podcasten er ledet av journalist Jon Evans som går rett i kjernen på hva som skjer i bransjen når han intervjuer profilerte personer som Michelle Taite, Chief Marketing Officer i Mailchimp og Jo Shoesmith, Global Chief Creative Officer i Amazon.

– Det er påske. Årets første høytid står for døren. For mange betyr det noen litt roligere dager med mulighet for både rekreasjon, refleksjon og ettertanke. Ofte i kombinasjon med samvær med familie og venner, og gjerne med litt forskjellige vinteraktiviteter som bakteppe. Mange av oss har ganske hektiske dager til vanlig. Nettopp derfor setter vi pris på slike pusterom som nettopp påsken gir oss. Noen vil helt sikkert bruke påsken til å fordype seg i faglige og jobbmessige utfordringer. Det er helt greit det også. Andre lar seg rive med av påskekrim, quiz, påskerenn, skigåing og afterski. Vi er mange som ser frem til litt latere dager krydret med Kvikk Lunch, appelsiner, påskelam og Solo. Om kort tid er det på an igjen. Og da folkens er det vår!
Jan Morten, ANFO
Se foredragene fra ANFO MarTech dagen på ANFO-TV
På skuddårsdagen arrangerte vi MarTech dagen sammen med Merkle på Munch. Salen var fullsatt og det var en rekke dyktige foredragsholdere på scenen i løpet av halvdagskonferansen. Blant annet fortalte Pål Machulla fra Merkle om hvordan vi nå har beveget oss fra å være begeistret over ny AI-teknologi, til at vi nå skal i gang med å implementere teknologien.

Andre foredragsholdere var Kåre André Jevanord fra s360 med foredraget Navigating in the jungle of MarTech in the era of AI, Margrethe Wam Solvang fra Dentsu Creative med foredraget Moderne Kreativitet – hva er det? og Alexander Solbakken fra TRY med foredraget Kunstig intelligens i kreative byråer.

Hjemmelaget påskegodis
Påskegul suksessterte smaker fantastisk og sklir rett inn i høytidens gule fargetema. Det tar ikke så alt for lang tid å smelle sammen kaken, og navnet avslører at den definitivt er en suksess på dessertbordet. Pynt kaken med små påskeegg, revet sjokolade eller mokkabønner og nyt. Prøv deg på Matprat sin oppskrift på suksessterte – du finner den her.
