I ANFO Effekt 2023 har over 100 sterke case konkurrert og nå er vinnerne endelig kåret. Vi takker juryen for en formidabel innsats og gratulerer alle vinnerne!
Selv i en såkalt dyrtid som vi opplevde i 2023, har dere i bransjen gjort en fantastisk jobb det siste året. Når kvaliteten også i år ligger på et såpass høyt nivå, er det bare å applaudere.
Håvard Kvernaas Bakken, Effektgeneral i ANFO
Her er Gull-vinnerne i ANFO Effekt 2023:
- B2B: Gjensidige med OMD og Anorak
Case: Halvnaken i badstue, eller heldekkende bedriftsforsikring fra Gjensidige? - NY: Mondelēz International/Freia med Publicis Starcom og TRY
Case: Freia – På brødskiva? - SMART Tjeneste: FINN.no med Morgenstern og dentsuX
Case: Bli venn med Mandag - SMART Produkt/Handel: Fjordland med Atyp og Publicis Starcom
Case: Fra salgsnedgang til millionvekst - Bærekraft: Elkjøp med Nord DDB, Carat, Microsoft, Minecraft, Mojang og House Agency
Case: Urban Miner – Hvordan Elkjøp fikk gamle gadgets til å bli en gullgruve - Vekst: McDonald’s med OMD, Nord DDB og Wergeland Apenes
Case: Fra 10 år med vekst til 4 år med eksplosiv McVekst
Vinnerne av årets spesialpriser er:
- Grand Prix: ICE med Nord DDB, Publicis Starcom og Morgenstern
Case: Fra Null til 800 000 kunder i et marked uten vekst - Kantar: Fjordland med Atyp og Publicis Starcom
Case: Fra salgsnedgang til millionvekst - Bauer Mediapris: Farmasiet med iProspect, Anorak, Mood Communications, Precis Digital og PR-operatørene
Case: Farmasiet – Hvordan skape morgendagens apotek - Årets Birøkter: Orkla
- Vinnere av deltakerplass i årets Young Lions Marketer 2024: Megan Muravez og Karoline Foss fra Orkla Confectionary & Snacks