ANFO EFFEKT 2023

Vi gratulerer!

Prisutdelingen for ANFO Effekt 2023 er gjennomført og årets vinnere er kåret!

I ANFO Effekt 2023 har over 100 sterke case konkurrert og nå er vinnerne endelig kåret. Vi takker juryen for en formidabel innsats og gratulerer alle vinnerne!

Selv i en såkalt dyrtid som vi opplevde i 2023, har dere i bransjen gjort en fantastisk jobb det siste året. Når kvaliteten også i år ligger på et såpass høyt nivå, er det bare å applaudere.

Håvard Kvernaas Bakken, Effektgeneral i ANFO

Her er Gull-vinnerne i ANFO Effekt 2023:

  • B2B: Gjensidige med OMD og Anorak 
    Case: Halvnaken i badstue, eller heldekkende bedriftsforsikring fra Gjensidige? 
  • NY: Mondelēz International/Freia med Publicis Starcom og TRY
    Case: Freia – På brødskiva?
  • SMART Tjeneste: FINN.no med Morgenstern og dentsuX
    Case: Bli venn med Mandag                 
  • SMART Produkt/Handel: Fjordland med Atyp og Publicis Starcom
    Case: Fra salgsnedgang til millionvekst
  • Bærekraft: Elkjøp med Nord DDB, Carat, Microsoft, Minecraft, Mojang og House Agency
    Case: Urban Miner – Hvordan Elkjøp fikk gamle gadgets til å bli en gullgruve    
  • Vekst:  McDonald’s med OMD, Nord DDB og Wergeland Apenes
    Case: Fra 10 år med vekst til 4 år med eksplosiv McVekst

Vinnerne av årets spesialpriser er:

  • Grand Prix: ICE med Nord DDB, Publicis Starcom og Morgenstern
    Case: Fra Null til 800 000 kunder i et marked uten vekst
  • Kantar: Fjordland med Atyp og Publicis Starcom
    Case: Fra salgsnedgang til millionvekst
  • Bauer Mediapris: Farmasiet med iProspect, Anorak, Mood Communications, Precis Digital og PR-operatørene
    Case: Farmasiet – Hvordan skape morgendagens apotek
  • Årets Birøkter: Orkla
  • Vinnere av deltakerplass i årets Young Lions Marketer 2024: Megan Muravez og Karoline Foss fra Orkla Confectionary & Snacks 

Del dette innlegget:

Les også