Opinion er vår nye samarbeidspartner

Velkommen med på laget!

ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi er avhengig av gode samarbeidspartnere og sponsorer for å kunne drifte og videreutvikle kjernevirksomheten vår. Opinion er Norges største byrå innen samfunns- og markedsanalyse. Som de selv sier, så måler de nordmenns meninger, og leverer innsikt som bringer deg videre.

Et samarbeid mellom ANFO og Opinion er en svært god kombinasjon av fagkunnskap og innsikt som vil gagne ANFOs medlemmer fremover.

Vi har snakket litt med Tove Botnen, Markedsdirektør i Opinion, for å høre litt mer om hvorfor Opinion ønsket å inngå et samarbeid med nettopp oss.

📷 Tove Botnen i Opinion / Jojo Studio

Hva var det som fikk Opinion til å få øynene opp for ANFO, og hva var avgjørende for at dere ønsket et samarbeid?
– Vi ser på ANFO som en viktig og dyktig organisasjon, som bidrar til å øke kompetansen til norske annonsører og markedsførere innen markedsanalyse. Dermed blir det helt naturlig for oss å etablere et samarbeid med ANFO. 

Hva er målet med samarbeidet på kort og lang sikt?
– Målet vårt med dette samarbeidet er å jobbe tett sammen med ANFO for å øke analysekjøperes forståelse for og kompetanse på analysefaget. Vi tror vi kan bidra til dette gjennom aktiv deltagelse på ANFOs mange arenaer.  

Kan dere delen noen tanker om hva ANFO bør ha på agendaen fremover?
– Vi tenker ANFO fortsatt skal være en arena for faglig meningsbrytning, og sørge for at medlemmene får tilgang til de ressurser som kan bidra til utvikling, nytenkning og innovasjon. 

Hva vil være fordelene for ANFOs medlemmer ved at vi samarbeider med Opinion?
– Samarbeidet sikrer tilgang til 55 fantastisk flotte analytikere i Norges største analysebyrå, for øvrig det eneste større byrået i Norge som er eid av ansatte.

Vi er svært fornøyde med å ha fått med en aktør som Opinion med i ANFO-familien! Opinion sitter på svært relevant kunnskap for våre medlemsbedrifter, og ANFOs oppgave er å holde annonsørene faglig godt oppdatert. En klassisk, trippel-win!

Thomas Rønnerud, Kommersiell direktør i ANFO

Les mer om hvilke samarbeidspartnere vi har i ANFO her.

Del dette innlegget:

Les også