Rule er sponsor til Loyalty Day 30. November. Les mer om arrangementet her.
Basert på fjorårets Black Friday-resultater, er dette shoppingeventet noe du bør dra full nytte av. I 2022 ble Black Friday den største netthandelsdagen i Norge noensinne, og salget økte med hele 18% fra forrige rekord. I år forventes det å øke ytterligere. Gjør deg klar for årets shoppingfest som starter under Black Week, mandag 20. november.
Her er noen tips fra oss på Rule om hvordan du lager en vellykket e-postkampanje. Vi er den ledende plattformen i Sverige for digital kommunikasjon. Vi har over 10 års erfaring med å utvikle og levere innovative løsninger innen Marketing Automation og digital kommunikasjon, via e-post og SMS.
1. Rense kontaktlisten din
Før du begynner med dine Black Friday-relaterte utsendelser og kampanjer, er det derfor en god idé å tømme og rengjøre mottakerbasen din. For eksempel fjern inaktive medlemmer og ugyldige e-postadresser. Ved å ha en «ren» mottakerbase øker du leveringsevnen og sikrer at dine tilbud når de ønskede mottakerne.
2. Lag et uimotståelig tilbud
Black Friday-tilbudet ditt må være det aller beste du tilbyr i løpet av året. Det må være vinn/vinn for begge parter.
- Tilbudet må være noe kundene dine opplever som uimotståelig
- Tilbudet skal være lønnsomt for selskapet
3. En rekke e-poster
Den gjennomsnittlige e-postinnboksen, spesielt under Black Friday-helgen, er fylt med e-poster fra selskaper som tilbyr mange forskjellige spennende tilbud og innhold. Det er ikke mulig å sende bare ÉN e-post under Black Friday og forvente at det vil gjøre susen. Du må sende en e-post minst hver dag rundt Black Friday (noen dager før, gjennom helgen og gjerne en dag etter) for å holde deg øverst i innboksen. Sørg for å lage en gjennomtenkt struktur for e-postmarkedsføring og ved hjelp av Marketing Automation, kan du automatisere denne prosessen.
4. Jobb litt hardere med e-postene dine
Du konkurrerer mot hundrevis av andre merker som prøver å fange forbrukernes oppmerksomhet!
En siste øyeblikk-kampanje vil ikke måle seg.
E-postinnholdet ditt, både grafisk og tekstmessig, må være førsteklasses med en tydelig handlingsoppfordring. Dette er hvordan du skiller deg ut fra mengden under årets største shoppingfest.
Trenger du hjelp med strategien for Black Friday eller julen? Ikke nøl med å kontakte oss. Har du ikke en konto ennå og ønsker å komme i gang med digital e-postmarkedsføring? Utforsk vår nyhetsbrevtjeneste gratis i ubegrenset tid.
Kom og møt oss! 30. november vil Rule, sammen med vår nordiske partner Oculos, delta på Loyalty Day på Radison Blue Plaza, Oslo. Vi håper å se deg der – vi byr på svenske godsaker!