LD_Eventbilde_Livestream

Loyalty day

Norges viktigste møteplass for deg som jobber med  lojalitet, CRM og 1-1 kommunikasjon!

I samarbeid med Oculos fortsetter vi suksessen og flytter Loyalty Day til selveste Oslo Plaza. 

Loyalty Day blir som vanlig en dag med spennende innhold og inspirasjon til ditt lojalitetsprogram. Årets overordnede tema blir smart bruk og utnyttelse av kundedata (førstepartsdata).

  • Hvem er dine viktigste kunder? 
  • Hva kjennetegner kundene, og hva reagerer de på?
  • Bruker du riktig markedskanal og mix, hvordan personalisere bedre?
  • Hvordan utnytte og bruke AI, og hva det betyr for personvernet til kundene dine?

Dette og mye mer skal vi innom og som alltid vil vi fokusere på gode kundecase, dokumenterte resultater og praktiske råd. Loyalty Day gir deg ikke bare faglig påfyll, det er også en møteplass for Norges beste folk innen CRM og lojalitetsmarkedsføring.

Vi gleder oss til å se deg!   

09:00 – 09:10 Velkommen

Kristian Marthinsen | Nordic Head of Business Development i Oculos

Jan Morten Drange | daglig leder i ANFO


09:10 – 09:30  Hvordan optimalisere arbeidet med kundetilfredshet og lojalitet?

Foredraget vil fokusere på tre hovedområder: 1) hvordan vi måler tilfredshet og lojalitet, 2) hvordan optimalisere arbeidet med tilfredshet og lojalitet, og 3) hvordan bedrifter kan arbeide for å bli mer kundeorienterte/markedsorienterte.

Pål Rasmus Silseth | høyskolelektor på BI


09:30 – 09:50 Kundeklubb med Vipps

«Er du medlem hos oss?» Ikke bare er de ansatte lei av å stille det spørsmålet til kundene, men 99,9% svarer også «hmm, det veit jeg ikke». Sånt blir det kø av, og nettopp det skal Vipps gjøre noe med.  Gjennom Kundeklubb med Vipps gjør du identifisering, registrering og betaling i butikk veldig, veldig enkelt. Du får korrekt kundedata, en smidigere handleopplevelse, og en ny salgskanal for å trekke kunden tilbake til butikk. 

Snart kan 4,3 millioner Nordmenn ha klippekortet, kupongene og fordelsprogrammet ditt med seg i lomma til en hver tid!

Du vil få høre mer om våre spennende samarbeid med Voyado og Oculos, og vi åpner opp panseret og deler læring fra pilotprosjekter.

Christian Lindemann | Head of Growth Retail i Vipps MobilePay

Erlend Gjesdal | produktsjef Shopping Experience, Vipps MobilePay


09:50 – 10:10 The loyalty update 2023

CEO Toralf Waaktaar-Slokvik fra Oculos gir siste oppdatering innen hva som skjer innenfor fagfeltet lojalitet i Norge og Norden. Det vil være fokus på smart og effektiv bruk av kundedata, med relevant kundecaser som presenteres.

Toralf Waaktaar-Slokvik | CEO i Oculos


10:10 – 10:40 Pause

10:40 – 11:00 Hvordan skape kundeopplevelser generasjon Z digger?

Hvordan skape kundeopplevelser generasjon Z digger? Det er et betimelig spørsmål for når vi snakker med de unge om deres handlevaner, så er de ganske splittet. Noen forteller oss at de kun ønsker å handle i butikk, mens andre bare vil handle på nett. Og en skulle kanskje tro at så digitale som denne generasjonen her er, så ville flertallet foretrukket nettbutikker, men det er faktisk signifikant flere (58%) som foretrekker fysisk (mot 30% nettbutikk) dersom de blir tvunget til å velge. Men hvordan skal vi forholde oss til en kundegruppe hvor det digitale og fysiske flyter stadig mer sammen?

3 trender/forventninger som definerer de unges handlevaner. Forventninger de unge allerede har, og som det er helt avgjørende at merkevarer og selskaper leverer på for å gi gode kundeopplevelser i årene fremover. 

  1. Optimalisering – verden er sentrert rundt meg
  2. Tillit – hjelp meg å ta trygge valg
  3. Tilknytning – fra transaksjoner til interaksjoner

Alexandra Palm | Analytiker i Opinion


11:00 – 11:20  Hvordan data driver lønnsom vekst

Vinoteket er en av Nordens største vinbutikker på nett med en vekst på over 400 % de siste årene. Administrerende direktør Anders Signell vil dele hvordan Vinoteket driver lønnsom vekst med fokus på datadrevet for å bevare sine kunder og drive inkrementell kundeopplevelse. Hvordan ser egentlig prosessen ut for å maksimere omsetningen på eksisterende kunder? Hvilke data og analyser trenger man, og hvordan blir innsikt til handling? Hvilke aktiviteter er sentrale å få på plass og hvilke verktøy trenger en markedsfører?

Anders Signell | CEO i vinoteket.com

Andrea Hyttnäs | Chief Digital Officer


11:20 – 11:40 Kan et lojalitetsprogram fungere i B2B?

B2B-segmentet står overfor en revolusjon i kundepleie, og de som ikke henger med i svingene, kommer seg trolig ikke helskinnet gjennom den. Kundenes forventninger øker, og de som tror at seieren er det å vinne kunden ved et salg, tar feil. Det er først etter at slaget er vunnet at arbeidet begynner. 

B2C-markedet har eksistert lenge. Kundeklubber og bonusprogram har i flere år vært med på å forme hele forretningslandskapet. Med dagens tilgang på kunnskap og smart teknologi, er det ikke annet enn forventet at vi som leverandør, har ressurser og innsikt til å behandle kundene våre som royalties/hotellgjester på The White Lotus. For hva skjer hvis ikke? Svaret er enkelt – de bytter. Suksess kan derfor ikke måles i antall salg eller høye omsetningstall, det måles i kundetilfredshet og -lojalitet. 

For å lykkes i B2B-landskapet, må vi gå dypere ned i materien enn hva vi tidligere har vært vant til. I Azets har vi sett viktigheten av å holde på kundene og gi dem følelsen av at de er noe helt spesielt – noe de faktisk er. Nå skal vi vise dere hvordan vi har satt kundetilfredshet på agendaen og hva vi gjør for å holde godt fast på dem.

Dag Henning Kleven | Director Business Development i Azets

Annika Jeppestøl | prosjektleder Azets


11:40 – 12:00 Vi HATER støttemedlemmer

Det aller viktigste vi gjør for å beholde, og skape, lojale medlemmer i SATS, er å få dem i gang – og holde dem aktive, ved å tilby attraktive produkter, og ved å motivere dem både digitalt og ansikt til ansikt. Dette gjør vi blant annet ved hjelp av personaliserte e-poster, app pusher, SMS’er, samt gjennom produkter i appen (treningsprogrammer, streaks, utfordringer osv.) som segmenteres mot ulike målgrupper.

Marianne Orderud | Chief Marketing & Communication Officer i Sats


12:00 – 12:45 Lunsj

12:45 – 13:00 Hvor er vi med GenAI, og hvor er vi på vei?

I denne korte presentasjonen vil Ronald Griffin fra video teknologi selskapet SEEN gi innblikk i status på generativ AI, og vise hvor vi er på vei. Vi går gjennom generativ video, lyd, bilde og tekst samt gir inspirasjon på hvilket verktøy man bør teste i hverdagen på jobb for å henge med i svingene. Til slutt så ser vi raskt på hvordan dette påvirker ulike industrier. 

Ronald Griffin | CTO og gründer SEEN


13:00 – 13:30 KI og juss og litt om salgsmarkedsføring

Hvilke regler gjelder for din bruk av KI i markedsføring og til behandling av kundeopplysninger og hvilke nye regler kommer, og hvor mye av dette er ditt problem?

Hvordan kontrollere ditt ansvar best mulig gjennom avtaler med KI-leverandører og dine kunder?  

Vi må også snakke litt om nye regler om salgsmarkedsføring og hvordan du kan unngå at gode dealer i fordelsprogrammet ikke ødelegger for senere generelle salgskampanjer.

Vebjørn Søndersrød | partner og advokat i advokatfirmaet Føyen


13:30 – 13:50 Trumf og fremtidens handleopplevelse 

Trumf ble lansert i 1997 og har i dag over 2,8 millioner medlemmer. Kristin Bigseth er daglig leder i Trumf og hun vil komme og fortelle hvordan Trumf benytter Trumf data til å bygge relevante nyttetjenester til sine medlemmer.

Forbruker stiller økte krav til at lojalitetsprogrammene skal benytte den innsikten de har til å gi gode råd og tips i hverdagen. Det står også sentralt i hvordan Trumf og NorgesGruppen tenker når de skal bygge fremtidens handleopplevelse. 

Hvilke trender ser de og hvordan vil da fremtidens handleopplevelse se ut?

Kristin Bigseth | daglig leder i Trumf og direktør innovasjon og digitalisering av kundeopplevelsen i NorgesGruppen


13:50 – 14:10 The Road to Loyalty

Join Proffsmagasinet’s presentation to learn about their journey to Loyalty. Unveiling their rise as an «unknown» giant in four countries, retailing 150,000 tools with an 80 million euro turnover. It explores their shift from manual processes to automated marketing, showcasing milestones, challenges, and current successes in loyalty-building strategies. Anticipating 2024, the discussion offers insights into future loyalty trends and strategic directions. The presentation culminates in actionable takeaways, making it a valuable resource for businesses aiming to elevate loyalty through automation.

Simon Lofgren | Marketing Automation Specialist i Proffsmagasinet

Simon Mills | Senior Channel Manager i Bloomreach


14:10 – 14:30 Pause

14:30 – 14:50 KICKS hemliga recept för att lyckas med personalisering som ger resultat!

KICKS – bäst på personalisering enligt PINDEX. Kom och se hur Nordens största kundklubb inom skönhet med sitt unika KICKS Beauty Community, använder sin data och personaliserar i sina kanaler.

Claudia Holm | Digital Development manager e-com i KICKS Group

Cecilia Brogren | Community & Head of CRM i KICKS Group


14:50 – 15:10 Strawberry og Norwegian etablerer en felles «valuta» for fordelsprogrammer

Håvard Hovdahl i Strawberry vil presentere hvordan de i partnerskap med Norwegian skal videreutvikle sitt lojalitetsprogram med en felles valuta. Det innebærer at 7-8 millioner medlemmer i Norden nå får tilgang til mange flere valgmuligheter og en større fleksibilitet, hvor blant annet poeng oppspart på overnatting kan brukes til å kjøpe flybilletter i Norwegian eller motsatt. Ambisjonene er høye, og planen videre er å utvikle programmet med flere partnere og medlemmer som får benytte felles valuta og tilgang til mange flere fordeler.

Håvard Hovdahl | VP Loyalty i Strawberry

May Haukedahl Wilson | VP Loyalty & Partnerships i Norwegian


15:10 – 15:30 Vi driver ikke med kundeklubb

Joda, i aller høyeste grad har vi en kundeklubb, men det vi driver med i Gullfunn er data satt i system!
Det er noen ganger forskjell mellom handling og ord. Når kunden forteller oss at de kun besøker en gullsmed en gang i året eller sjeldnere, ser det ganske mørkt ut med tanke på gjenkjøp.

Vi trenger derfor data for å verifisere om dette stemmer, og forstå om våre tiltak faktisk endrer kundens kjøpsatferd og -frekvens.

Vi deler hvordan vi har satt data i system sammen med Voyado, og forankret dette i hele organisasjonen og i vår strategi. Og ikke minst i hvilken viktig rolle kundeklubben har i kundereisen. 

Tilde Gjerdalen | CRM-ansvarlig i Gullfunn


15:30 – 15:50 The State of Loyalty Programs 2024

There is so much change in the world. War, recession, evolving customer expectations, the rise of AI. What is the future of customer loyalty? Where loyalty programs are going, and how the industry changes? What are the trends around loyalty program collabs, rewards and delivering the right message? Zsuzsa will present the latest findings from the Global Customer Loyalty Report 2024, to be launched in January, exclusively to our Oslo audience. Because a loyalty program is something for you to OWN. That owned media that may offset the uncertainties of the world.

Zsuzsa Kecsmar | Co-founder and Chief Strategy Officer at Antavo Enterprise Loyalty Cloud


EVENTSPONSOR