Vi er stolte av å presentere en solid jury med kompetente deltakere fra store deler av bransjen.
Juryen er klar til å lese og vurdere de innsendte casene denne første gangen vi gjennomfører Kundeservice Awards. Vi har en sterk tro på at konkurransen vil være en viktig bidragsyter til kompetanseløftet i bransjen, og synliggjøre det viktige arbeidet som utføres i kundesenter/callcenter.
For hver kategori vil juryen nominere tre vinnerkandidater, men det vil bli kåret kun én vinner.
Frist for innsendelse er 17. november kl. 23:59.
Gorm Kunøe – jurygeneral
Gorm har i flere ti-år forlest innen service management, TM og direkte salg, salgsledelse på norsk og engelsk. I tillegg til forelesningsvirksomhet er Gorm leder av Direktesalgsforbundets etikkråd. Han ble utnevnt til «mr. CRM» i forbindelse med hans prosesser på NEC – IBMs skole i Stockholm. Mange har glede av hans 25 utgivelser, stort sett pensumlitteratur og vitenskapelige artikler. Senest «Kundeorientering og CRM» (2020) og «TOPPLINJE – om effektivitet i profesjonelt salg» (2018).
Gunnar Stensaker, TRY Opt
Gunnar er gründer og daglig leder i mediebyrået TRY Opt. Han er rådgiver og spesialist på mediestrategi, kommunikasjon i digitale flater, analyse og effektmåling, og har jobbet med en lang rekke offentlige og private virksomheter med fokus på både B2C, B2B og D2C.
Ivar H. Kristensen, KAPO
Ivar er siviløkonom og har i tillegg en MBA i Global Seafood fra NHH i Bergen. Han har vært administrerende direktør i Virke og i Nordic Innovation i tillegg til generalsekretær i Tekna. Han har bred politisk erfaring, har jobbet i it-bransjen i tillegg til en rekke styreverv blant annet i KAPO, Norges Forskningsråd og styreleder i TU Media AS.
Irene Fauskanger, Fjordkraft
Irene er kundeservice direktør i Fjordkraft, og leder en kundeserviceenhet med team i Sandefjord og Bergen. I tillegg leder hun et eget opplæringsteam, og et eget team for drift og utvikling. Irene er også en del av Fjordkraft sin toppledelse. Irene har lang erfaring med resultatansvar for egne avdelinger, personalledelse og salgsledelse. Før hun overtok ansvaret for kundeservice i Fjordkraft i 2017 var hun i et 9 år langt forhold med Chess/Telia.
Trine Rode Kristiansen, Kundeserviceskolen
Trine er gründer av Kundeserviceskolen og jobber primært internt i bedrifter med utvikling og opplæring innen service og samarbeid. Hun er genuint opptatt av menneskebehandling fremfor kundebehandling og mener at relasjonskompetanse kombinert med bevisstkommunikasjon og atferd er en viktig vei for å skape fantastiske kundeopplevelser!
Morten Nøstvold, Schibsted Marketing Services
Morten har jobbet i Schibsted i 17 år og primært innenfor salg. De siste 6 årene har han jobbet med å etablere eksterne salgskontorer på Østlandsområdet. Tidligere erfaring fra ledelse av kundesenter, med stort fokus på kompetanseheving, kommunikasjonstrening, resultatansvar med fokus på mer-/gjensalg og winback.
Ina Svarød, Innovasjon Norge
Ina har tidligere ledet og satt sitt preg på velkjente byråer som McCann Direkte, Bouvet og Try CRM. Nå har hun på en sentral rolle som kommersiell markedsstrateg og forretningsutvikler i Innovasjon Norge. Ina har satt sitt preg på CRM bransjen og multikanal tenkning gjennom hele sin karriere. Hun jobber alltid i skjæringspunktet mellom strategi, kreativitet og teknologi, og har ledet NORDMA som styreleder fra 2007 og frem til fusjonen med ANFO i 2019.
Trine Lise Ness Grimstad, Waken
Trine Lise har lang erfaring fra service, salg, kundeopplevelse og scale up. Brenner for gode, forutsigbare endringsprosesser hvor medarbeidere blir sett og hørt. Tror på strategiprosesser hvor mål og kultur knyttes sammen for å sikre operasjonalisering og måloppnåelse. Hun utvikler ledere til å være trygge i lederrollen gjennom tillitsbasert lederskap – bidrar med verktøy for praktisk oppfølging, samt etablering av en god tilbakemeldingskultur som ramme for å sikre utvikling av en innovativ kultur med kontinuerlig forbedringsdriv. Hun har også lang fartstid som operasjonell leder og toppleder i privat og offentlig sektor.
Wenche Leithe, Cognito
Wenche er daglig leder og partner i Cognito. Hun er konsulent med spisskompetanse innen Strategisk og taktisk gjennomføring av prosess-styrte markedsaktiviteter, og har jobbet med flere store annonsører i Norden. Wenche sitter også som styreleder i datterselskapet Cognito Digital i København, som hun var med på å etablere i 2001.
Paal Skjellum, Data Factory
Paal Skjellum jobber som rådgiver i Data og analyseselskapet Data Factory. Paal har hatt flere stillinger hvor han har jobbet i grensesnittet mellom produkt og salg. Den røde tråden har vært å tilby tjenester bygget på sammenstilling av data fra forskjellige, men kompletterende kilder. Han har også jobbet mange år i CallCenter -bransjen både som tilbyder og innkjøper av Callcenter tjenester. Paal satt også i styret i NORDMA før organisasjonen slo seg sammen med ANFO.
Ingrid Sara Grimstad, Norsk Solar
Ingrid Sara har bred internasjonal erfaring innen forretningsutvikling i ulike bransjer, men har den siste tiden jobben innen energibransjen med fokus på bærekraft og kommunikasjon.
Hun har en mastergrad i internasjonal markedsføring og økonomi, og har bygget på med en Executive Masterprogram innen påvirkningsledelse og et annet innen Bærekraftstrategi.
Hun jobber for tiden i Norsk Solar hvor hun sitter i konsernledelsen med ansvar for Sustainability, HSE, IR & Communication. Hun er brennende opptatt av service og merkevarebygging, uansett bransje og størrelse på selskap.
Randi Fiskerud, NAF
Randi Fiskerud har jobbet i NAF i 11 år, har faglig bakgrunn i markedsføring og CRM og tok overgangen til kundeservice for mange år siden. Etter det har hun ikke sett seg tilbake. Randi har jobbet som leder og kravstiller innen kundeservice, først som outsourcet tjeneste og nå også inhouse. Hun har mange års erfaring og kjenner mange av mekanismene som spiller i et kundesenter. Mekanismer som i stor grad har dreid med tiden, og som i dag kanskje gjør selve jobben i kundeservice mer verdifull, også for medarbeiderne. Forøvrig er Randi genuint opptatt av kunden, kundens behov og det å levere de gode kundeopplevelsene i hverdagen – hver gang. «Det å skape merverdi for kunden gjennom fokus på løsning, og ikke minst bidra til at vi gjør en forskjell, det er godfølelse!», sier Randi.
Tonje Langtangen, Fleks
Tonje er Head of Customer Care i Fleks hvor hun jobber med videreutvikling av Fleks kundeservice fra Start-up til Scale-up, kundeinnsikt, kundesuksess og optimalisering av kundeopplevelsen på tvers av kundereisen i selskapet. Tonje har 12 års erfaring med ledelse av ulike kundeteam innenfor salg, kundeservice, lojalitet og kundeopplevelse fra ulike bransjer, både B2C og B2B. Hennes siste roller før Fleks var VP Customer Experience & Care i Start-up flyselskapet Flyr, før det VP Loyalty i Norwegian Airshuttle (Norwegian Reward).
Alv Terkel Torp, ATT Marketing
Alv Terkel er grunder og daglig leder i konsulentselskapet ATT Marketing med mer enn 20 års erfaring fra de fleste roller innen telemarketing. Han fungerer nå i bransjen som konsulent og endringsleder og bidrar til at bedrifter lykkes i å optimalisere alle ledd i salgsprosessen og samtidig er i fortsatt utvikling mot å ta ut sitt fulle potensial i markedet.
Marit Brochmann, Bulder fra Sparebanken Vest
Marit er Operasjonell leder i Bulder fra SPV. Marit har i fra oppstart Bulder 2019 vært med på å etablere og lede kundesupport og rådgivning kreditt. Hun har også vært aktiv i etablering og vedlikehold optimale kundeprosesser digitalt. Hun er en del av Bulder sin toppledelse, og har solid og lang erfaring fra finans i snart 40 år, hvorav 20 år i SPV før Bulder. Hovedkompetanse innen merkevarebygging, markedsaktiviteter og de senere 14 år, ledelse innen effektivisering, digitalisering, endringsledelse og medarbeiderutvikling. Har i sin lederrolle vært med vinne 1. plasser for beste kundeservice, Kantar og Epsi.
Kim Schulerud, GlobalConnect
Kim Schulerud er salgsdirektør i GlobalConnect. Kim har tidligere vært salgsdirektør i Admincontrol og har hatt ulike roller med ansvar for partnere i Tele2, Network Norway og ice.
Bo Andersson, Mogi
Bo er gründer av Mogi som bistår andre bedrifter med kundevekst gjennom outsourcing av direktekanaler som kundeservice, Call Center og Telemarketing. Bo har lang erfaring fra bransjen og har siden tidlig 90-tallet hatt ansvaret for en rekke bedrifter og prosjekter med fellesnevneren salg og service.
Kjersti Andresen, Brødrene Dahl
Kjersti er HR Business Partner i Brødrene Dahl med fokus på Employer Branding, rekruttering og kompetanseutvikling. Igangsetter og driver for å styrke salgskulturen i selskapet. Hun er forretningsutvikler med spisskompetanse innen humankapital og menneskelig merkevare. Gründer med over 20-års konsulenterfaring, og har bistått Norges mest anerkjente virksomheter til å lykkes med sitt salgs- og servicearbeid. Utvikler av skreddersydde opplæringsprogram for salg- og kundekonsulenter, samt deres ledere. Lang fartstid i callcentervirksomhet fra etableringer til drift og kompetanseutvikling. Pådriver for å profesjonalisere samt øke status og yrkesstolthet i bransjen – vært en del av Callcenternemnda, som godkjenner callcentre i Norge, siden oppstart i 2009. Brenner for salgsfaget – er og vil alltid å være, en selger.
Nils Høgevold, Høyskolen Kristiania
På Høyskolen Kristiania leder Nils Skandinavias eneste høyskolestudium innen salg og salgsledelse med ca. 550 studenter, og har en periode vært instituttleder for Institutt for markedsføring. Han har jobbet i skjæringspunktet mellom akademia og næringslivet i en rekke år. Han har tidligere jobbet i Freia/ Mondelez, SCA og Tjæreborg. Som partner og rådgiver i TradeMark har han jobbet i mer enn 50 norske og internasjonale firmaer med rådgivning og kompetanseutvikling.
Corinne Hilde Fjellås, Icon Bussiness Media
Corinne er over gjennomsnittet opptatt av god kundeservice. Som ung gründer av to frisørsalonger, forsto hun tidlig hvor viktig service er, i alle ledd. Senere har hun i over 20 år jobbet med utvikling av kurs og konferanser, med kundeservice som favorittema. Hun har i mange år blant annet vært prosjektleder og ansvarlig for gjennomføringen av Call Center-dagene og Kundeservicedagen. Fra 2020 ble hun redaktør for nettsamfunnet Kundeservicenytt, og hun har samarbeidet med Norges fremste foredragsholdere og mentorer innen kundeservice.
Morten Kjærnes, Morten Kjærnes Consulting
Morten har lagt bak seg et langt liv i reklamebransjen, med CRM/dialog-markedsføring som hovedkompetanseområde. Byråleder i små og store byråer, men først og fremst konsulent for en rekke store annonsører. I november i fjor pensjonerte Morten seg fra Good Morning Naug, hvor han fortsatt er partner/medeier. Dialogmarkedsføring har alltid vært tett knyttet til servicebegrepet, på samme måte som reklamen alltid må speile kundenes forventninger og erfaringer. Det å love mer enn man kan holde, er sjelden en god strategi. Derfor har Morten alltid jobbet tett med de ansvarlige for «sannhetens øyeblikk» og med både inngående og utgående TM-ansvarlige. Såvel inhouse som outsourcings-partnere.