Samlet sett representerer de 1174 casene en betydelig andel suksessrike, norske markedsføringsjobber. Det rike utvalget gir oss en unik mulighet til å forstå og analysere markedsføringstiltakene som er gjort i Norge.
Hva kan du forvente?
Vi har valgt ut 203 case som startpunkt for Effektprosjektet. Nå skal vi utforske hvordan forskjellige markedsføringskanaler har påvirket forbukeradferd og markedsandeler i disse casene. Videre skal vi publisere fire delanalyser med resultatene av undersøkelsen.
ANFOs Håvard Kvernaas Bakken og Sebastian Haarbye gjør en omfattende analysejobb i vår 12 år gamle effekt-base.
Datasettet vårt inneholder mange av de mest vellykkede markedsføringstiltakene i Norge de siste 12 årene, og vi tar sikte på å være åpne og ærlige i vår tilnærming til dem. Vi skal jobbe for å identifisere og sammenligne de beste med de gjennomsnittlige casene der det er naturlig. På den måten kan vi ta med oss mest mulig læring. Samtidig er vi klar over, og tar hensyn til, begrensningene i dataene vi har tilgjengelig.
Intensjonen vår med dette prosjektet er å utforske datasettet med et åpent sinn, og oppdage sammenhenger som kan være relevante for norske markedsførere. Vi skal bruke den store mengden av datapunkter til å komme med pålitelige og generaliserbare funn. Dette vil ta tid, men på veien mot disse funnene skal vi lytte til bransjen og sette søkelys på de områdene som er relevante for bransjen.
Bli med på reisen
Dette er bare begynnelsen. Med lanseringen av første delanalysen allerede neste uke, oppfordrer vi våre medlemmer til å følge med. Vårt mål er å gi dere innsikt, inspirasjon og kunnskap for å styrke markedsføringsarbeidet.
Følg med på nettsiden vår for de siste oppdateringene og resultatene av gravejobben som gjøres i Effektprosjektet.