Årets fagperson for employer branding

Ellen Jorunn Bergem i Obos har satt employer branding på agendaen og fått med seg hele virksomheten i arbeidet - hun er Årets Fagperson.

– Jeg blir veldig ydmyk. Dette er en anerkjennelse av faget og jobben jeg og vi gjør. Jeg har jobbet med HR i 10 år og har jobbet med employer branding hele veien, sier Ellen Jorunn Bergem om å motta prisen Årets fagperson i employer branding på Magnet Awards 2022.

– Man må jobbe med faget internt og la det bli en del av kulturen og de interne prosessene, sier hun.

Ellen Jorunn Bergem vant prisen Årets Fagperson i Magnet Awards

Fremover tror jeg det er viktig at man kan ha flere tanker i hodet samtidig når man jobber med employer branding. Jeg tror det blir viktig å ha fokus på både rekrutteringsmarkedsføring og selve kandidatopplevelsen. Samtidig er det viktig å være tydelig på budskapet og å fortelle sin egen historie gjennom egne medarbeidere, forteller Bergem.

Ellen Jorunn Bergem om fremtiden for employer branding

Jurybegrunnelse for Årets fagperson i employer branding

Årets fagperson har satt employer branding på agendaen i egen virksomhet og fått ikke bare marked og kommunikasjon, men hele virksomheten med seg i arbeidet.

Hun har gjort mer enn de fleste når det kommer til å gjennomføre kandidatvennlige prosesser (99% opplever den som god) og har dessuten jobbet for å gjennomføre blind rekruttering; som en del av en større satsing på mangfold og inkludering.

I sin tid i rollen har hun fått med seg flere priser, blant annet gull i Magnet Awards og bransjens beste i Universums undersøkelse. Hun inspirerer egne medarbeidere gjennom blant annet Workplace, og for oss utenfor Obos er hun en av dem «du må følge» på LinkedIn, med stadige tips, triks og perspektiver.

Årets fagperson er Ellen Jorunn Bergem i Obos.

Se hele vinnerovoversikten fra Magnet Awards her.

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin