Årets vinner ønsket å revolusjonere hele sin bransje med sin nye merkevare. Ingen enkel oppgave å ta fatt på, men gjennom god innsikt om markedet og kundenes behov har vinneren klart å få til høy måloppnåelse og gode resultater. Sentralt stod innsikt om udekkede behov i markedet, at folk flest synes denne bransjen er litt kjedelig og noe de vil bruke minst mulig tid på. Ved å bruke innsiktsverktøy for merkeposisjonering identifiserte vinneren et ledig behovssegment i markedet som ingen andre aktører dekket. Denne posisjonen ville årets vinner ta. Innsikten om disse behovene ble innarbeidet og tatt godt ut i både merkestrategi og kommunikasjon. Dette ga gode resultater til tross for lav kjennskap og minimalt mediebudsjett sammenlignet med konkurrentene i bankmarkedet.
Prisen ble delt ut av Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i Kantar.
Se alle vinnerne fra ANFO Effekt her.