ANFO_Effekt_2021_10ar

Vinnerne i ANFO Effekt 2021

«ANFO Effekt feirer tiårsjubileum i år og vi ser allerede frem til ti nye år med kåringer av bransjens mest effektive caser» sier Jan Morten Drange.

ANFO Effekt har gjennom årene etablert seg som en av de viktigste konkurransene i bransjen, i tillegg til å være en ledestjerne for hva effektiv kommunikasjon faktisk er. Målingen av markedsføringseffekt er fortsatt en av annonsørenes største utfordringer, og en konkurranse i effektiv kommunikasjon er derfor svært verdifullt for annonsører og markedsførere.

«Bransjen har gjort en imponerende jobb det siste året og nivået har aldri vært høyere. Det er skrevet og sendt inn 120 caser fra et «uinspirerende» hjemmekontor midt i en pandemi – det er en fantastisk innsats!» sier Håvard Kvernaas Bakken, Fagdirektør i ANFO.

Gullvinnerne i samtlige kategorier ble

  • B2B: Poweroffice, Regnskapsnudisten – Befriende enkelt regnskap
  • Smart Singel: Orkla Home & Personal Care, OMO – Syns du ser litt bleik ut!
  • Ny: Bulder Bank, Bulder Utfordrer
  • Vekst: Ringnes AS, Solo – en vekstreise i et Cola-dominert marked
  • Smart Multi: McDonald’s, «Junkfood»: Fra skjellsord til kvalitetsstempel

Se komplett liste over vinnere og jurybegrunnelse her.

Lerum mottok hedersprisen Årets Birøkter for å ha inspirert oss gjennom en årrekke, i tillegg til å kunne vise til svært gode resultater selv med små budsjetter. Det er imponerende å se hva Lerum har fått til og vi lar oss sjarmere av sognamålet som er en del av deres varemerke. Dette er en sann mester!

Prisutdelingen ble toppet med Grand Prix som gikk til McDonald’s for «Junkfood»: Fra skjellsord til kvalitetsstempel. Dermed gjør McDonalds storeslem for andre året på rad i ANFO Effekt og skriver seg med gullskrift inn i Effekt-historien.

Kantars Innsiktspris gikk til Bulder Bank og Bauer Medias Merkevarepris gikk til Ringnes AS.

«Jeg har hatt hele mitt yrkesliv i denne bransjen, og er det en ting jeg er ekstra stolt over så er det hva vi har fått til med ANFO Effekt. I ti år har vi satt effekt på agendaen. Målet har hele tiden vært å heve kompetansenivået i bransjen og gi enda flere gode utgangspunkt for å skape bedre og mer effektiv kommunikasjon! Vi kan trygt si at vi lykkes stadig bedre, for det har aldri vært viktigere å få mer ut av våre investerte markedsføringskroner enn akkurat nå. Vi i ANFO lover å kompromissløst fortsette denne viktige jobben.»

Del dette innlegget: