Young Lions 2022 – Marketers Competitions

Vi inviterer markedsførere fra 31 år eller yngre til å delta!

Cannes er for mange markedsførere alt man kan drømme om. Her møter du spennende mennesker innen byrå, media, adtech og stadig flere annonsører. En festival fullpakket av foredrag, work shops, fester, møter og alt ellers av faglige og sosiale møteplasser. Trenger du inspirasjon som markedsfører finnes det knapt en bedre arena enn Cannes i slutten av juni.

For at alle land skal ha like muligheter til å delta vil Young Lions Marketers konkurransen holdes digitalt den 1. til 2. juni, men du har muligheten til å komme til den fysiske festivalen som en Young Lions-delegat. Vinnerteamet i den internasjonale konkurransen vil også motta prisen på scenen, sammen med vinnere av Cannes Lions. I 2022 vil Cannes Lions avholde festivalen men Young Lions vil være digital. Dette er på grunn av skjevfordelingen av vaksineringen i verden.

Forutsetningen for å delta er at du er annonsør og at begge deltagerne er under 31 år. Jobben lages ut fra en skissert problemstilling lagt frem av Mental Helse Ungdom. Presentasjonen må lages på engelsk da konkurransen i Cannes også går på engelsk. ANFOs jury består av norske annonsører som kårer en vinner til å representere Norge i den internasjonale konkurransen.
 
ANFO i samarbeid med Try Opt, dekker deltakeravgift, delegatpass og flybilletter for to til Cannes (gjelder for ANFO-medlemmer, Ikke-medlemmer må dekker alt selv). Hotellovernatting må ordnes på egen hånd.

Hvem kan konkurrere?
  • Norske annonsører.
  • ANFO dekker deltageravgift og delegatpass til vinnere som er ANFO-medlemmer (ikke-medlemmer dekker alle utgifter selv).
  • Team på to stykker, 31 år eller yngre (født på eller etter 24 juni 1990).

«TRY heier på unge talenter, og vi har ansatt en rekke flinke profiler med interesse for markedsføring, performance, strategi, teknologi og kreativitet de siste årene. Som en del av denne satsingen er det helt naturlig for oss å sponse Young Lions.» Gunnar Stensaker, daglig leder i TRY Opt

Young Lions Marketers 2022 i Norge:
  • 28. januar – Påmeldingsfrist.
  • 7. februar kl. 14:00 – Brief utdeles på Teams.
  • 10. februar kl. 16:00 – Innleveringsfrist, sendes til marlene@anfo.no
  • 17. februar kl. 10:00 – Presentasjon hos ANFO. Hvert team får 5 minutter til å presentere sitt case med 10 slides, samt en siste oppsummerende 11. slide. Akkurat som i Cannes. Deretter bruker juryen 5 minutter til å stille spørsmål. Presentasjon og Q&A foregår på engelsk.
  • 17. mars kl. 17:00 – Vinneren avsløres på ANFOs årlige bransjefest ANFO effekt prisutdeling på Wallmans Salonger. 
  • Vinnerteamet binder seg til å delta på den digitale konkurransen. Ønsker man også delta på den fysiske festivalen til Cannes Lions dekker man selv hotell og utgifter.
Young Lions Marketers i Cannes:
  • 1. og 2. juni – Brief. Digitalt. Utarbeide en direkte og effektiv brief fra en internasjonal veldedig organisasjon. Presentasjon på 5 minutter og maks 10 slides. Juryen vil bruke 5 nye minutter på spørsmål.
  • 20. til 24. juni – Festival og prisutdeling. Fysisk.
Norge vant Young Lions Marketers i fjor

Den internasjonale konkurransen var digital også i fjor. Young Lions hadde ett proft digitalt program med gode løsninger for presentering av brief og informasjonsflyt. I fjor vant Norge gull i Marketers, og er ett av to land som har minst én medalje i hver kategori. Ønsker du å lese mer om Young Lions kan du trykke HER

Del dette innlegget: