Nå er det ikke lenge før vi starter jobben med å finne årets mest effektive markedsføringskampanjer. Vi har med oss 33 erfarne bransjefolk i årets ANFO Effekt-jury.
– ANFO Effekt er en fabelaktig arena for læring og kompetanseheving. Prisutdelingen i mars er et årlig høydepunkt for alle som er opptatt av markedsføringseffekter samt god og smart kommunikasjon. Alle deler av bransjen er velkomne til å sende inn sine beste og mest effektive markedsføringsjobber. Husk fristen den 7. januar, sier Håvard Kvernaas Bakken i ANFO.
– Markedsføring har uante krefter hvis vi gjør det riktig, og mange illevarslende rapporter om fallende kommunikasjonseffekter gjør ANFO Effekt viktigere enn noensinne. Jeg er skråsikker på at det finnes fantastisk mange gode effektcaser der ute som fortjener sin heder, og ikke minst læring til resten av bransjen. Jeg ser frem til å være juryleder, og bidra til fremsnakke den gode jobben som gjøres rundt forbi i merkevare-Norge sier årets juryleder Lars Istre, leder marked og merkevare i Vipps.
– Selv midt i pandemien fikk vi inn 100 gode case. Nå ruller hjulene for fullt igjen og vi forventer enda tøffere konkurranse i år. Det er attpåtil 10-års jubileum i år og den beste måten å feire det på er å skrive ditt beste marketing case noensinne, sier Kvernaas Bakken.

Her er juryen som skal finne årets meste effektive markedsføringsjobber
Alexander Mostue i SMFB, Cathrine Moksnes i Maarud, Cecilie Irminger Seim i Bluestep Bank AB (Publ), Filial Oslo, Elise Sandbu i UM, Emilie Berg Kaasin i DNB, Espen Grimmert i Carat, Frode Fimreite, Hanne Eilen Lohne i Schibsted Marketing Services, Heidi Thomassen, Henrik Norem i Orkla Confectionery & Snacks Norge, Henrik Lervold i KPMG, Herman Mueller Stormyr i We are live, Inger Kringlebotten, Ingrid Gulaker Motrøen i Nille, Ingvar Sandvik i Kantar, Karen Buchar i Intrum, Lars Istre i Vipps (Juryleder), Lene Ljødal i Snapchat, Majid Malik i Dun & Bradstreet, Mari Husby i McDonald’s Norge, Maria Nikitina i Marketing Clinic, Maria Heimisdottir Brennodden i Ringnes, Nicklas Bohman i Anorak, Nikolai Nordan Riibe i Morgenstern, Ole Gjuv Pedersen i JBF Bank og forsikring, Regine Sandberg i Aller, Silje Thoresen i Hyper, Therese Wærholm i Amedia Marked, Thomas Johansen i PHD Media, Torstein Rafgård i OMD, Vibeke Hauge i Designhouse, Yngve Karlsen i Red dentsu X og Aagot Benterud i Bauhaus.
ANFO Effekt kick-off
La deg inspirere av foredragsholdere som gir deg tipsene du trenger for å nå til topps i ANFO Effekt. Se videoen fra årets Kick-off med gode tips fra tidligere medaljevinnere fra OMD, TRY Opt, Mills, RED dentsu X, Initiative og Ringnes.