Se videoen der Trygve og Damir tar en uhøytidelig prat om data.

En usminket forklaring på hva data faktisk er

Oppfølging på spørsmål vi fått etter halvdagskonferansen Markedsføring og Målretting 2021.

Den 11. februar arrangerte vi dagen Markedsføring og Målretting 2021. En halvdagskonferanse med gode foredrag som tok for seg ulike vinklinger og meninger rundt data, databruk, målretting og markedsføring. Har du ikke sett den, send meg en mail på trygve@anfo.no så får du tilgang.

Etter denne dagen har det dukket opp litt spørsmål, som jeg ønsker å besvare. Derfor har jeg utfordret Damir Dunderovic i Curamando til å gi meg en usminket forklaring på hva data faktisk er, og hvordan det brukes.

Her får du svar

I dette intervjuet stiller jeg Damir en rekke konkrete spørsmål om akkurat data, databruk og målretting. Hør hva Damir svarer på:

  • Hva data faktisk er, og hvordan blir datapunkt satt sammen?
  • På hvilke måter blir data samlet inn?
  • Hvordan lagres all denne dataen som blir samlet inn?
  • Hvordan blir målgrupper definert?
  • Hvordan havner «jeg» i en målgruppe?
  • Hva utgjør en unik bruker?
  • Hva er feilkildene til data og målretting?
  • Er det mulig å finne nøyaktig ut hvem noen er?
  • Hvordan er det egentlig med personas?

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker