Skaper data effekt eller effektivitet?

Internett har glutenallergi. Cookien dør.

I dagens medielandskap er bruk av data hverdagslig og nødvendig, men hva vet vi egentlig om dataene som brukes? Er en målgruppe en målgruppe og hvordan skal vi egentlig sikre oss at det vi kjøper er det vi får?

Mye god viten og innsikt får vi høre i foredraget til Daniel Granlund Bredahl fra MarTech dagen i september. Her tar han for seg ulike analyser og forklaringer på ulike typer data og tips til hva du bør følge med på.

Internett har glutenallergi. Cookien dør. Lev med det!

Daniel Granlund Bredahl

Skal vi basere datainnhenting på en cookie eller en login? De du har kjent i 2 år kjenner du bedre enn de du kjent i 2 minutter som nå er levetiden til informasjon knyttet til en cookie. Dette skjer for at brukerne ønsker å ha et privatliv på nett. – Flere må ta ansvar og vi må tenke nytt, oppfordrer Daniel i sitt foredrag.

Daniel Granlund Bredahl er direktør for innsikt og data i Diar (startet av Aller og Amedia) og har nesten 15 års erfaring fra den norske mediebransjen. Med bakgrunn fra sosiale medier, mobil markedsføring, strategi og analyse, har han jobbet i roller som Head of strategy and Insights i VG og vært med å bygge opp VGTV og Schibsteds satsning på Innsikt og effekt. Han har også jobbet på den kreative siden i Mobiento (nå Deloitte Digital), vunnet flere internasjonale priser og jobbet med kunder som VW, H&M og Visa

.

Del dette innlegget: