Cannes er for mange markedsførere alt man kan drømme om. Her vil du møte spennende mennesker innen byrå, media, adtech og stadig flere annonsører. En uke fullpakket av foredrag, work shops, fester, møter og alt ellers av faglige og sosiale møteplasser. Trenger du inspirasjon som markedsfører finnes det knapt en bedre arena enn Cannes i slutten av juni.
Forutsetningen for å delta er at du er annonsør og at begge deltagerne er under 30 år. Jobben lages ut fra en skissert problemstilling lagt frem av WFP. Presentasjonen må lages på engelsk da konkurransen i Cannes går på engelsk. ANFOs jury består av norske annonsører som kårer en vinner til å representere Norge i den internasjonale konkurransen.
ANFO dekker to delegatpass til uken i Cannes (hvis vinneren er ANFO-medlem). Verdien er ca kr 35 000. Vinnerteamet dekker selv reise og opphold.
Hvem kan konkurrere?
- Annonsører. ANFO dekker to delegatpass til vinnere som er ANFO-medlemmer (ikke-medlemmer dekker alle utgifter selv)
- Team på to stykker 30 år eller yngre (født 22.06.1989 eller senere)
Young Lions Marketers i Norge:
- Brief utdeles – 15.01.20 kl. 13:45 hos ANFO
- Innleveringsfrist – 20.01.20 kl. 16:00 sendes til marlene@anfo.no
- Presentasjon – 27.01.20 kl. 10:00 hos ANFO, Arbins gate 2. Hvert team får 5 minutter til å presentere sitt case med 10 slides, samt en siste oppsummerende 11. slide. Akkurat som i Cannes. Deretter bruker juryen 5 minutter til å stille spørsmål.
- Vinneren avsløres – 13.02.20 kl. 17:00 på ANFOs årlige bransjefest Effest på Wallmans Salonger
- Vinnerteamet binder seg til å dra til Cannes Lions og å betale fly og hotell selv
- Alle kostnader dekkes av vinnerens bedrift
Young Lions Marketers i Cannes:
- Utarbeide en direkte og effektiv brief til en utvalgt veldedig organisasjon
- Presentasjon på 5 minutter og maks 10 slides
- Juryen vil bruke 5 nye minutter på spørsmål