Sharkonomics

Sharkonomics: Ta markedsandeler med nye jaktmetoder

Bli bedre kjent med svenske Stefan Engeseth og Sharkonomics.

Som Sir Richard Branson sa: «To survive, companies have to behave like sharks – if they don’t keep moving they will drown.» I dag svømmer store digitale haier som Amazon og Alibaba inn over markedet og tar stadig større jafs. Når tryggheten minsker, øker også hungeren og endringsviljen.


I dag må bedrifter svømme fortere og med mer effektive strategier i det globale digitale havet. I naturen må haien forflytte seg for å overleve, men i næringslivet sitter bedrifter ofte fast i gamle vaner og risikerer dermed å bli hai-mat. Hvor fort svømmer din bedrift i forhold til konkurrentene?


I dette webinaret forteller Stefan om sine idéer og bl.a. hvordan din bedrift kan få opp farten med hjelp av Sharkonomics. Ved å studere haiens karakter, instinkt og oppførsel har Engeseth utviklet et antall strategier som kan brukes av bedrifter, uavhengig av størrelse.

 

Du kan også høre Stefan på DSAD den 8. oktober. Da vil alle deltakere få med seg hans nyeste bok: Sharkonomics del 2.


Om Stefan Engeseth

Hai-dykker, kreativ futurist, forfatter og gjesteprofessor ved NYU Prague. Han er også foredragsholder, blogger og konsulent med bakgrunn innen økonomi. Stefans idéer er ofte innovative, fremtidsrettet og innimellom på grensen til akseptable. Idéene baseres på at uten innovasjon og visjoner vil virksomheter ikke overleve i dagens konkurranseutsatte verden. Internasjonal media omtaler ham som en av verdens ledende eksperter og talere innom sitt felt. Stefan har holdt over 1.500 foredrag og workshops i ulike deler av verden, både for bedrifter og akademiske institusjoner. Som kreativ futurist ser han trender tidlig og viser til dens muligheter. Stefan har skrevet bøker om strategi og ledelse. Sharkonomics er hans fjerde bok og tidligere titler er: Detective Marketing; One – A Consumer Revolution for Business; The Fall of PR & the Rise of Advertising.