Teknologi i praksis – Case som viser hva som fungerer
Hvordan kombineres teknologi og menneskelig innsikt for å forme fremtidens markedsføring? På MarTech dagen 2025 retter vi fokuset mot praktisk anvendelse og viser hvordan virksomheter bruker teknologi til å skape verdifulle kundeopplevelser. Du får eksempler på hvordan ledende merkevarer har implementert løsninger som real-time CDP, marketing automation og personalisert kundedialog – og hvilke resultater de har oppnådd.
Arrangementet er skreddersydd for deg som ønsker å forstå hvordan førstefestdata kan aktiveres på tvers av kanaler, hvordan analyser og optimalisering gir målbare effekter, og hvordan teknologi kan styrke relasjonen mellom merkevarer og kunder.
ANFO mener at teknologi handler om mer enn verktøy – det handler om å skape relevante og meningsfulle forbindelser. MarTech-dagen 2025 gir deg konkrete eksempler og verktøy som gjør teknologien nyttig og anvendbar i din arbeidshverdag.
Sikre deg billetter nå, og bli med på en formiddag med inspirasjon, innsikt og nettverksbygging.
Program for MarTech dagen 2025
Kl. 09.00 – Velkommen ved Fredrik Pettersson, ANFO
Kl. 09.00 – Hestemøkk-kriser og S-kurver
Pål utforsker hvordan KI former fremtiden vår gjennom et historisk perspektiv – fra hest og kjerre til dagens teknologiske revolusjon. Han ser på overgangen fra informasjonssamfunnet til et innsiktssamfunn og hvordan dette påvirker innholdsproduksjon og søk. Avslutningsvis tar han for seg eksplosjonen av applikasjoner drevet av KI, og hvordan disse utvikler seg til dynamiske agenter som endrer måten vi interagerer med teknologi på.
Etter Pål sin reise gjennom KI sin historiske utvikling og hvordan den omformer innholdsproduksjon og søk, tar vi steget videre inn i Martech-verdenen. Andreas vil utforske hvordan KI-drevne agenter transformerer måten vi jobber med markedsføringsteknologi – fra automatisert innsikt til hyperpersonaliserte kundeopplevelser. Vi ser på hvordan disse agentene ikke bare kan effektivisere prosesser, men også blir proaktive samarbeidspartnere som hjelper oss med strategi, innholdsutvikling og kundedialog i sanntid. Hvordan må markedsførere endre sitt tankesett og tilegne seg nye ferdigheter for å kunne utnytte potensialet i denne nye måten å arbeide på?

Pål Machulla
Director of Innovation / AI lead, Merkle

Andreas Tyrholm
Head of martech, Merkle
Kl. 09.30 – Samspillet mellom AI og IQ som skaper mer effektive markedsførere
Fyr skal presentere caset som vant gull i kategorien Årets Innovasjon under ANFO Martech Awards 2024. Her får vi høre mer om hvordan teknologi som sammenstiller data, automatiserer rutineoppgaver og presenterer resultater på en måte som gjør det enkelt å forstå, bidrar til at mennesker kan jobbe mer effektivt, med høyere nøyaktighet og skape større lønnsomhet.

Kristian Nordtømme
CCO, Fyr
Kl. 09.50 – Fysisk og digitalt samspill
Bli med på en inspirerende reise gjennom kundedialogprogrammer som illustrerer kraften i samhandling mellom merker, importører, forhandlere og partnere. Vi dykker ned i hvordan vi har utviklet et leadsprogram som bygger bro mellom fysiske og digitale kundemøter. Gjennom praktiske eksempler viser vi hvordan vi optimaliserer på tvers av fagområder og avdelinger for å støtte selgere i deres daglige arbeid. Vi deler åpent om både utfordringer og suksesser i utviklingen av programmet, og hvordan vi har håndtert komplekst tverrfaglig samarbeide for å skape målbare resultater. Få innsikt i hvordan vi har fornyet leadsprogrammet gjennom kontinuerlig læring og optimalisering, og hvilke konkrete resultater dette har gitt.

Tine Mogens
Marketing Tech. Specialist, Harald A. Møller AS

Signe Als
Senior personalisation consultant, Merkle Norge
Kl. 10.10 – 10.45 PAUSE ☕️
Kl. 10.45 – Spenning i sanntid, Rikstototo & BAS: Gullcase fra ANFO MarTech Awards
I en tid der personalisering blir sett på som gullstandarden innenfor direktemarkedsføring stiller Rikstoto og Bas spørsmålet: Er ikke personalisering mer enn <Hei FORNAVN>? Gjennom vinnercaset Spenning i Sanntid får du vite hvordan Rikstoto og Bas la en strategisk plan for å bygge en ekte personalisert velkomstreise for nye spillere – og om resulatet var verdt det!

Joachim Krogvold
Art Director, Bas Kommunikasjon
Kl. 11.05 – En vaskeekte MarTech-revolusjon i en gammel kanal
Det sies at RCS vil endre måten bedrifter kommuniserer med sine kunder på, men hva er det EGENTLIG som gjør det så spesielt? Vi har allerede bilder, knapper og interaktive elementer i flere andre kanaler, så hvorfor blir dette omtalt som en revolusjon? Håvard gir deg en praktisk innføring i hva RCS muliggjør i dag og på kort sikt. Med konkrete eksempler viser han hvordan teknologien kan løfte brukeropplevelsen og gi en sniktitt på fremtidens SMS-innboks.
Les mer om Papirfly her.

Håvard Kvinnesland
Løsningsarkitekt, BAS Kommunikasjon
Kl. 11.25 – Teknologi som forsterker opplevelsen
Gjennom caset Teknologi som forsterker opplevelsen deler vi hvordan Dyreparken, i samarbeid med Merkle, har gått fra manuelle prosesser til implementeringen av et nytt CRM-system. Vi tar deg med på vår reise – fra behovsanalyse til implementering og daglig bruk – og viser hvordan automatisert kommunikasjon på tvers av kanaler har gitt resultater.

Mathilde Johansen
CRM, web og SoMe-ansvarlig, Dyreparken

André Steinsholm
Leder salg/e-commerce, Dyreparken
Kl. 11.45 – MMM – from love at first sight to a long-term relationship

Jonathan Coham
Chief client officer, Kantar
ANFO arrangerer MarTech dagen 2025 sammen med Merkle, Papirfly og Kantar.


