MarTech_Logo_Ikon_1280x500

MarTech 2020

  • 10. september, 2020
  • 8:30–14:45
  • Latter, Aker Brygge / Digital Livestream
  • Bindende påmelding: ANFO medlem: kr. 595,-⎜Ikke medlem: kr. 3.495,-⎜DN Fordel + MBL-medlem kr. 3.195,-⎜Priser ekskl. mva.⎜

ANFO fortsetter sitt fokus på å opplyse annonsører og øvrige aktører i bransjen om utviklingen innen MarTech.

Bli med ANFO på MarTech-dagen den 10. september – årets viktigste event om MarTech. Du kan delta fysisk eller digitalt via din dator. Her lærer du mer om MarTech og hva dette betyr for deg som markedsfører. 

Markedsføring er nå en teknologidrevet disiplin. Alle som i dag jobber med markedsavdeling må forholde seg til markedsføringsteknologi (MarTech).

MarTech gjør det enklere for markedsførere å effektivisere og skalere markedsføringsaktiviteter. I mange bedrifter blir samarbeidet mellom markedsavdelingen og de øvrige avdelingene stadig viktigere.

Dagen gjennomføres på Latter med fysisk oppmøte. Det vil også være mulig å delta via en digital livestream hvis du ønsker det.

Program:

08:20 – 08:55 Registrering og kaffe

09:00 – 09:05 Velkommen

Trygve Tellefsen, Event og konferanseansvarlig – ANFO

09:05 – 09:45 MarTech – Himmel eller Helvete

Bendik Heiberg, Senior Advisor – Curamando

Bendik har lang fartstid fra byråsiden som rådgiver og leder innenfor digitalmarkedsføring og programmatiske kjøp for noen av landets og verdens sterkeste merkevarer. De siste årene har han jobbet som engleinvestor og rådgiver for oppstartsselskaper og er nå i Curamando der han leder satsingen på MarTech.

09:45 – 10:05 Skaper data effekt eller effektivitet? 

Daniel Granlund Bredahl, Direktør for Innsikt og Data – Diar

I dagens medielandskap er bruk av data hverdagslig og nødvendig, men hva vet vi egentlig om dataene som brukes? Er en målgruppe en målgruppe og hvordan skal vi egentlig sikre oss at det vi kjøper er det vi får? Foredraget inneholder analyser og forklaringer på ulike typer data, og tips til hva du bør følge med på.

Daniel er direktør for innsikt og data i Diar (startet av Aller og Amedia) og har nesten 15 års erfaring fra den norske mediebransjen. Med bakgrunn fra sosiale medier, mobil markedsføring, strategi og analyse, har han jobbet i roller som Head of strategy and Insights i VG og vært med å bygge opp VGTV og Schibsteds satsning på Innsikt og effekt. Han har også jobbet på den kreative siden i Mobiento (nå Deloitte Digital), vunnet flere internasjonale priser og jobbet med kunder som VW, H&M og Visa.

10:05 – 10:20 Kaffepause

10:20 – 10:50 A nightmare on Tech Street

Marius Guldbrandsen, Manager, Marketing Technology & Consumer Data – Orkla Marketing & Innovation

Marius har klart å identifisere 6 faser i et mareritt, som tilfeldigvis også stemmer overens med fasene man opplever som markeds- og annonse teknolog. Han vil ta oss gjennom et mylder av nedturer og oppturer. Fortvilelse og glede, samt en haug av konsulenttimer spredt jevnt utover.

Trives best i grensesnittet mellom teknologi og strategi. Forsøker etter beste evne å manøvrere Orkla gjennom en tettpakket jungel av ulike leverandører, byråer, teknologiselskaper og digitale muligheter. I Orkla jobber Marius globalt med markedsteknologi og forbrukerdata.

10:50 – 11:10 ANFO MarTech studie og status

Håvard Rønnevig Bakken og Fredrik Pettersson, Fagdirektører – ANFO

11:10 – 11:40 Kort om kompetanse krav

Anna Blom Rian, Rådgiver – Teft

TEFT er Norges ledende rekrutteringsbyrå innen kommunikasjon og jobber i dag omtrent like mye med annonsører som byråer. Mange av miljøene de har jobbet med, og jobber med i dag, er i en sterk utvikling og ser store endringer i hvordan de jobber med markedsføring. Anna vil her snakke om hvordan Teft tror fremtidens markedsavdeling vil se ut og hvilken kompetanse bedrifter vil komme til å trenge internt. I tillegg vil hun gi noen generelle råd og tips til til hva det er lurt å fokusere på når man skal rekruttere innen MarTech. 

Anna er rådgiver i TEFT og har tidligere jobbet som Brand Manager, Customer Business Developer og Employer Branding Manager i selskaper som Orkla og Procter & Gamble. Anna jobber med stillinger i skjæringspunktet mellom teknologi, markedsføring og analyse.

11:40 – 12:25 Lunsj

12:25 – 12:45 TBC

12:45 – 13:05 Brukersentrert og datastyrt markedsføring. Kontroll for bruker, annonsør og publisist

Simen Breen, Senior privacy counsel – Schibsted

13:05 – 13:20 ANFO Martech Academy

Charlotte Gretter, Head of Technology – Omnicom Media Group

Charlotte has utilized her experience from developing up-skilling programs in Telenor Group and Omnicom Media Group to partner with ANFO in creating the Martech Academy. The Martech Training Academy should equip marketers will all elements and insights to start implement a martech strategy in their own organization.

13:20 – 13:35 Kaffepause

13:35 – 13:55 Adform og 3.part cookies

Marius Patrocollo, Country lead Norway – Adform

13:55 – 14:40 Fagdebatt om ISBA Tax Report

Jan Morten Drange, Adm.dir – ANFO
(med fler)

14:40 – 14:45 Avslutning


Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker