MarTech-Awards

Send inn case til MarTech Award 2022  

Frist for innsending av case er 7. oktober 2022 kl. 23:59. 

I år oppstår konkurransen MMM i ny drakt under navnet MarTech Award. I denne konkurransen skal vi hedre de beste casene som benytter seg av teknologi i kombinasjon med effektivt innhold. Har du bidratt i arbeidet med en slik case? Send den inn og delta i konkurransen. 
 
MarTech Awards legger lik vekt på strategi, kreativitet og resultat, og konkurransen bedømmer ut ifra disse kriteriene. Har du bidratt i en case som både leverer på det kreative i tillegg til å bruke teknologi på en måte som har gitt effekt? Da kan du casen din kvalifisere i MarTech Awards.  

Kategorier

Kategoriene til årets MarTech Award 2022 dekker det komplekse og datadrevne markedet som dagens markedsføring drives i. Bidragene kan enten være kampanjefokuserte eller kanalspesifikke der innsiktsarbeid og bruk av god datadrevet markedsføring står i sentrum.  

I hver kategori kan det deles ut bronse, sølv og gull

  • B2C: Uavhengig av bransje er det her du sender inn kampanjen som retter seg mot vanlige forbrukere. Målrettet og engasjerende med gode resultater!
  • B2B: Uavhengig av bransje er det her du sender inn kampanjen som retter seg mot bedriftsmarkedet. Målrettet og engasjerende med gode resultater!
  • Non-profit: Dette er gjerne kommunikasjon som appellerer sterkt til følelser med en tydelig “trigger for action”. De aller fleste vil jo oppleve at aktørene bak har svært gode intensjoner. Her kan du sende inn dine beste jobber for non profit og veldedige organisasjoner, kulturaktører i bred forstand, foreninger generelt, utdanning ol.
  • Best bruk av kundeklubb/ lojalitetsprogram: Det er mange der ute som bygger kundeklubber i forskjellige former. Caser i denne kategorien kan handle om aktiviteter, bonusprogrammet i seg selv, incentiver brukt, oppsalg og mer salg ol. Sentralt er målet om å beholde og utvikle kunder og engasjere disse.
  • Best bruk av E-post: Det er en krevende test å “overleve” en stadig mer overfylt innboks. Det handler da gjerne om timing og relevant skreddersøm av budskap. Da kommer gjerne resultatene også.
  • Best bruk av søk: Her ser vi etter gode caser hvor søkeordsmarkedsføring og optimalisering er det sentrale. Vinneren har helt sikkert en krystallklar strategi.
  • Best bruk av: Netthandel: Å sette opp en netthandelsløsning er ganske enkelt. Hvordan skape en god netthandelsopplevelse er mer utfordrende. Konkurransen er ekstrem. Hvordan har du satt opp din løsning? Er det enkelt å bevege seg rundt i butikken? Har du en enkel betalingsmodell? Hva med bytting og retur? Kort sagt hva har du gjort for å stå frem som en god og tidsriktig nettbutikk.
  • Best bruk av sosiale media: Vi deler og sprer gode og mindre gode saker i sosiale media mer eller mindre kontinuerlig. Her ser vi etter caser hvor skreddersydd datadrevet interaksjon skaper engasjement og gode opplevelser med historiefortelling og kreativitet. Relevansen øker dermed for våre målgrupper.
  • Best bruk av data-basert innsikt: Det er sjelden mangel på data. Vi tror flere med fordel burde fokusert på datakvalitet fremfor datakvantitet. Utfordringen er gjerne å oversette data til relevant innsikt og bruke dette i vårt markedsarbeid.
  • Best bruk av: Video: At video er hot er udiskuterbart. Både Tik Tok og YouTube bekrefter det. Vi vil ha caser hvor relevant data er inspirasjon og kanskje utgangspunkt for den gode filmen. Kom med det du har enten det er SOME teasers, videosnutter til nettsider og blogger, testimonials, produktpresentasjoner osv.

  • Årets innovasjon: Denne kategorien er som seg hør og bør ganske åpen. Og det skal den være. Dette kan være ny teknologi, bruk av teknologi på en ny måte, nye produkter eller tjenester, nye kommunikasjonsmåter ol.

Regler

MarTech Awards 2022 er åpen for arbeider som har skjedd innenfor september 2021 frem til fristen.

Dette skal sendes inn

  1. Maksimalt 15 sider inkl. forside i Powerpoint eller Keynote.
  2. Fontstørrelse: Minimum 32 i overskrift og 20 i tekst.
  3. Tekst i forbindelse med illustrasjoner, grafer mm. skal også ha minimum fontstørrelse 20.
  4. Lagre ditt case som en pdf fil før innsendelse i Penetrace-systemet.

Prisutdeling

Prisutdelingen er heldigital og arrangeres 1. desember.

Konkurranseavgift

Pris for innsending av case (ekskl. mva.):
ANFO-medlem: kr 4.500,-
Ikke-medlemmer: kr 5.500,-
Ved innsendelse av samme case i flere kategorier: 50% rabatt