MarTech_Award_Logo_bg_620x350

Send inn case til MarTech Awards 2022  

Frist for innsending av case er 1. november 2022 kl. 23:59. 

I år lanserer vi konkurransen MarTech Awards. Dette er en konkurranse som hedrer den beste bruken av eksisterende markedsteknologi i kombinasjon med kreativt innhold. Har du bidratt i arbeidet med en slik case? Send den inn og delta i konkurransen. 
 
MarTech Awards legger lik vekt på strategi, kreativitet og resultat – konkurransen bedømmer ut ifra disse kriteriene. Har du bidratt i et case som både leverer på det kreative, i tillegg til å bruke teknologi på en måte som har gitt effekt? Da kan du caset ditt kvalifisere i MarTech Awards.  

Kategorier

Kategoriene til MarTech Awards dekker det komplekse og datadrevne markedet som dagens markedsføring drives i. Bidragene kan enten være kampanjefokuserte eller kanalspesifikke der innsiktsarbeid og bruk av god datadrevet markedsføring står i sentrum.  

I hver kategori kan det deles ut bronse, sølv og gull

  • B2C: Denne kategorien er helt uavhengig av bransje så her er handlingsrommet enormt. Har du en knallgodt case som henvender seg direkte til vanlige forbrukere? Var det engasjerende og målrettet med gode resultater? Da er dette kategorien for deg.
  • B2B: Har du bidratt i et case som henvender seg direkte til bedriftsmarkedet? Denne kategorien er også uavhengig av bransje, så her er alle velkomne. Det viktigste er at caset hadde gode resultater, i tillegg til at det var engasjerende og ikke minst målrettet.
  • Best bruk av kundeklubb/ lojalitetsprogram: Det er mange aktører som bygger kundeklubber i forskjellige former. I denne kategorien ser vi etter caser som handler om aktiviteter, bonusprogrammet i seg selv, incentiver brukt, oppsalg og mersalg som både beholder og engasjerer kunden – i tillegg til å viderutvikle kundeforholdet.
  • Non-profit: Dette er gjerne kommunikasjon som appellerer sterkt til følelser med en tydelig “trigger for action”. De aller fleste vil oppleve at aktørene bak har gode intensjoner. Her kan du sende inn dine beste jobber for non-profit og veldedige organisasjoner, kulturaktører i bred forstand, foreninger generelt, utdanning og lignende.
  • Best bruk av E-post: Det er krevende å skille seg ut i en stadig mer overfylt innboks. Vellykket bruk av e-post handler både om timing og et relevant budskap – gjerne skreddersydd til mottageren. Vis oss hvordan skikkelig vellyket bruk av e-post skal se ut ved å sende inn ditt case i denne kategorien.
  • Best bruk av søk: Her ser vi etter gode caser hvor søkeordsmarkedsføring og optimalisering er det sentrale. Vinneren har helt sikkert en krystallklar strategi.
  • Best bruk av netthandel: Det er ganske enkelt å sette opp en netthandelsløsning, men hvordan man skaper en god netthandelsopplevelse er mer utfordrende. Konkurransen blant tilbyderne er ekstrem. Hvordan har du satt opp din løsning? Er det enkelt å bevege seg rundt i butikken? Har du en enkel betalingsmodell? Hva med bytting og retur? Kort sagt hva har du gjort for å stå frem som en god og tidsriktig nettbutikk?
  • Best bruk av sosiale media: Vi deler og sprer gode og mindre gode saker i sosiale media mer eller mindre kontinuerlig. I denne kategorien ser vi etter caser hvor skreddersydd, datadrevet interaksjon skaper engasjement og gode opplevelser med historiefortelling og kreativitet.
  • Best bruk av data-basert innsikt: Det er sjelden mangel på data. Utfordringen er gjerne å oversette data til relevant innsikt og så bruke dette i markedsarbeidet. Vi tror at flere med fordel kunne fokusert på datakvalitet fremfor datakvantitet. Har du et fremragende case på dette?
  • Årets innovasjon: Denne kategorien er som seg hør og bør ganske åpen. Caser til denne kategorien kan være ny teknologi, bruk av teknologi på en ny måte, nye produkter, tjenester eller nye kommunikasjonsmåter. Vi gleder oss til å se bredden innenfor casene til årets innovasjon!

Regler

MarTech Awards 2022 er åpen for arbeider som har skjedd innenfor september 2021 frem til fristen.

Regler for innsending av case

Alle case sendes inn i Penetrace, og all tekst skrives direkte inn i portalen. Det skal ikke sendes inn Powerpoint/Keynote separat eller som vedlegg i Penetrace.

I Penetrace skal du levere:

  1. Sammendrag av case (max 200 ord)
  2. Strategi (max 1000 ord)
  3. Kreativ løsning (max 1000 ord)
  4. Resultat (max 1000 ord)
  5. Last opp et representativt bilde for ditt case
  6. Laste opp eventuelle øvrige visuelle filer som hører til ditt case

Prisutdeling

Prisutdelingen er arrangeres 1. desember på Ingensteds i Oslo.

Konkurranseavgift

Pris for innsending av case (ekskl. mva.):
ANFO-medlem: kr 4.500,-
Ikke-medlemmer: kr 5.500,-
Ved innsendelse av samme case i flere kategorier: 50% rabatt