Business team meeting and working at office desk, hands top view, unrecognizable people, blank copy space

MarTech Academy – 4 moduler

  • 20. august, 2020
  • 09:00 – 11:00
  • Google Classroom
  • Bindende påmelding: ANFO medlem: 4.500,- ⎜Ikke medlem: 7.000,-⎜NB. Skoler er avgiftsfritt

MarTech har fått betydelig oppmerksomhet gjennom årene og omdefinerer markedsføringsstrategier. Å navigere i over åtte tusen markedsføringsplattformer og teknologier kan være utfordrende og noen ganger forvirrende. Dette er grunnen til at alle bedrifter trenger en solid strategi når de skal velge og koble sammen sin teknologimiks. Samtidig må teamet for markedsføringsoperasjoner ha de rette ferdighetene og prosessene på plass for å utnytte teknologien og oppnå suksess. 

ANFO MarTech Academy lærer deg å etablere et praktisk rammeverk som hjelper deg å bygge markedsføringens teknologistrategi, styrke din interne kompetanse innen MarTech og optimalisere arbeidsprosessene rundt smidige praksiser. Skolen arrangeres i samarbeid med Omnicom Media Group.

ANFO MarTech Academy består av 4 moduler som dekker:

  • Strategi og forretningsmessige krav
  • Teknologi og oppsett for MarTech i bedriften
  • Personer, kompetanse og funksjoner
  • Agil arbeidsmetodikk og prosess

De 4 modulene som vi skal få et dypdykk i under kursdagene, har allerede blitt introdusert igjennom ANFOs MarTech webinar. Kurset består av en teoridel samt praktiske øvelser. Kursmateriell vil bli gitt til kursdeltakerne før hver modul. Etter endt kurs skal deltakeren ha nødvendig kompetanse og innsikt for å kunne implementere en MarTech-strategi i sin egen organisasjon. 

Første kursdag er torsdag 20. august 2020 og kurset varer i fire uker (en modul hver uke). Hver modul består av 2 timer digitalt fremmøte og ca 2 timer hjemmelekse. Parallelt har deltakerne muligheten til å få private konsulenttimer med foreleseren. 

Dato: Torsdag 20. og 27. august + 3. og onsdag 9. september.

Logistikk:  

Opplæringen vil bli gjennomført i Google Classrom. Den første 1,5 timen holdes av kursholder, den andre delen består av en gruppeøvelse og gruppesamtaler. Deltakerne vil samles i forhåndsdefinerte grupper i et annet klasserom. Kursmateriell og tilgangslinker deles på forhånd.

Modul 1: Strategi og forretningsmessige krav
Foreleser:  Charlotte Gretter, Omnicom Media Group

  • Ha en strategisk plan.  
  • MarTech og forretningsmessige krav.
  • MarTech i dagens marked: Historikk og utvikling.  
  • Markedsføring og teknologi: Planlegging og budsjettering. 

Modul 2: Teknologi og oppsett for MarTech i bedriften
Foreleser:  Charlotte Gretter – OMG, Carsten Gunnarstorp – ANFO

  • Digitale markedsføringsteknologier. Gjennomgang av utvikling og presentasjon av sentrale leverandører.   
  • MarTech i bedriften: Hva må være på plass av systemer, plattformer og teknologi.  
  • GDPR, Cookies og samtykke. 
  • Hvordan velge den riktige teknologien/leverandøren for ditt behov.  
  • Definere fremtidig oppsett og plan basert på ønsket målsetting. 

Modul 3: Personer, kompetanse og funksjoner 
Foreleser: Cristina Rynning – Telenor Group 

  • Gjennomgang av de ulike funksjonene og forklaring rundt hva slags kunnskap som trengs i bedriften.  
  • Roller i avdelingene: Oppsett og beskrivelse på hvordan det kan være.
  • Hvordan sette opp et utviklingsprogram for de ulike teamene.  
  • Hvilken forståelse og kunnskap må være på plass i hele organisasjonen.

Modul 4: Agil arbeidsmetodikk og prosess 
Foreleser: Claus Fasselan – Solidsquare

  • Roller og ansvarsområder i bedriften.
  • Agil markedsføring og kommunikasjon.
  • Struktur, skalering og gjennomføring.  
  • Gjennomgang av hele oppsettet.
  • Oppsummering.

Begrenset antall plasser.

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker