LoyaltyDay_2024_Landingsside_1400x800 (1)

Loyalty Day 2024

Nordens viktigste møteplass for deg som jobber med lojalitet, CRM og 1-1 kommunikasjon!

På Loyalty Day 2024 skal vi gå dypt ned i analysene og innsiktene fra selve effektene av lojalitetsprogrammer og 1-1-kommunikasjon! Loyalty Day gir deg både faglig påfyll, i tillegg til å være en møteplass for Nordens beste fagfolk innenfor lojalitet og CRM.

Her er noen spørsmål vi skal besvare i løpet av dagen:

  • Hvilken faktisk effekt gir det å innføre et lojalitetsprogram?
    Hva er det du bør måle, og kan poeng/bonus virkelig erstatte bruk av rabatter?
  • Hvordan kan og bør man effektivisere sin markedsføring ved bruk av kundedata? 
    Vi må innom Marketing Automation og effektene som skapes. 
  • Hvordan kan man kapitalisere på kundebasen sin på best mulig måte? 
    Retail Media har holdt på med dagligvare i årevis. Nå kommer flere og flere på banen her.
  • Hvorfor skaper lojalitetsprogrammer effekter, og hvorfor handler vi mennesker som vi gjør? 
    Vi dykker litt ned i dette sammen med en adferdspsykolog.  

Dette og mye mer skal vi innom og som alltid vil vi fokusere på gode og relevante kundecaser og praktiske råd. 

Vi gleder oss til å se deg!   

Hold av dagen! Programmet oppdateres fortløpende!

Agenda
08:20 – 08:55 Kaffe og registrering

09:00 – 09:10 Velkommen

Kristian Marthinsen | Nordic Head of Business Development, Oculos

Jan Morten Drange | daglig leder, ANFO


09:10 – 09:30 Spenn – Nordens nye lojalitetsvaluta: Mål og ambisjoner

Petter Stordalen | eier av Strawberry Group og grunnlegger Nordic Choice Hotels, nå Strawberry


09:30 – 09:50 Loyalty State of the Union

ANFO og Oculos presenterer ferske tall og innsikt om hvordan markedet for lojalitetskonsepter og -programmer utvikler seg.

Toralf Waaktaar-Slokvik | daglig leder, Oculos

Håvard Kvernaas Bakken | fagdirektør, ANFO


09:50 – 10:15 Lojalitet handler om å velge det samme igjen og igjen. Men vet du nok om hvordan kundene dine tenker og tar valg?

Hva gjør at noen alltid velger en tjeneste eller produkt om og om igjen, mens andre lar være? Irmelin vil forklare de psykologiske prinsippene bak hvordan mennesker tenker og tar avgjørelser, og hvordan du kan benytte denne kunnskapen til å bygge et lojalitetsprogram kundene dine faktisk vil være lojale til.

Irmelin Bergh | partner/PhD, nudgelab

Irmelin har doktorgrad i psykologi og har jobbet med atferdsendring i en årrekke både som forsker og senere som strategisk rådgiver i Netlife Design. Hun tok deler av doktorgraden i USA (UC Berkeley og Stanford) hvor hun fikk et unikt innblikk i hvordan de store selskapene i Silicon Valley benyttet atferdspsykologi og nudging.


10:15 – 10:50 Pause ☕️

10:50 – 11:15 Datadreven markedsføring i tråd med GDPR 

Rune Opdahl | advokat innen immaterialrett, TMT, personvern og partner i Wiersholm

Rune spesialiserer seg på immaterialrett (opphavsrett, varemerkerett og patentrett), personvernrett, markedsføringsrett, teknologi/IT-rett, forbrukerrett og kontraktsrett. Han jobber med klienter innen en rekke bransjer, inkludert media, teknologi, detaljhandel, e-handel, helse, farmasi, fornybar energi, sport og finans. Han opptrer som rådgiver, prosedyreadvokat (møterett for Høyesterett) og bistår i transaksjoner.

I 2022 ble Rune rangert som ledende innen kategoriene personvern, teknologi/digitalisering, immaterialrett og media, og som Norges nest beste advokat totalt sett. Han er også rangert blant ekspertene på immaterialrett og TMT (teknologi/media/telekom) av Chambers and Partners og Legal 500.


11:15 – 11:40 Effektiv lojalitetsmekanikk og vekst

Coop har en velutviklet verktøykasse med ulike mekanismer for å skape lojalitet på kort og lang sikt. Disse komplimenterer hverandre og har alle sine styrker for at kundene skal:

  • Bli oppmerksomme på Coop og Coops kjeder
  • Velge å handle i butikkene
  • Handle mer når de først er innom
  • Velge Coop neste gang de skal handle også

På Loyalty Day deler de konkrete eksempler på hvordan Coop har valgt å jobbe med noen av mekanismene og hvilken effekt det har gitt.

Stine Sandvik | leder lojalitet & vekst, Coop Norge

Stine har hatt en sentral rolle i videreutviklingen av Coops medlemsprogram med over to millioner medlemmer. Hun er siviløkonom og har tidligere jobbet i revisjon og rådgivning i Deloitte, samt med strategy and consulting i Accenture.

Vibeke Trasti | leder strategi & merkevare, Coop Norge

Vibeke har ansvaret for å ha et strategisk overblikk med kunden og markedet i fokus for å styrke merkevarene våre, Coop og egne merkevarer. Hun har en master i markedsføring og har tidligere jobbet med lojalitet og merkevare i Olav Thon Gruppen og Posten Norge.


11:40 – 12:00 Maria Moreau CRM Director is sharing the Booztlet formula: Daily engaging campaigns with beyond-norm 1:1 personalization 

Maria Moreau CRM & Marketing Automation Manager is sharing the Booztlet formula: Daily engaging campaigns, beyond-norm personalization and smart automation

  • Innovative Communication: Learn how Booztlet creates daily engaging interactions with customers across multiple channels.
  • Advanced Personalization: Discover Booztlet’s use of data to personalize communication beyond industry standards.

Boozt Fashion Group is a Nordic tech company selling fashion, kids, sports, home, and beauty products online in 15 markets. Through Boozt.com and Booztlet.com, they have rapidly grown, reaching SEK 7.6 billion in revenue in 2023 with over 3.7 million active customers.

Maria Moreau | CRM Director, Boozt

Maria har arbeidet med svært konkurranseutsatte bransjer som telekom, finans og mote-e-handel som har ført til at hun har utviklet seg til den pragmatiske globale CRM-lederen hun er i dag. Etter over 15 år i bransjen ser Maria lett hvordan data, teknologi og strategier kan forenes for å maksimere effekten av CRM-kommunikasjon.


12:00 – 13:00 Digg lunsj, mingling og bekjentskap 🍽️

13:00 – 13:10 Spenn – den nye nordiske lojalitetsvalutaen

Nylig ble fordelsvalutaen Spenn lansert. Spenn kobler i første omgang sammen lojalitetsprogrammene til Strawberry og Norwegian, slik at medlemmene kan tjene opp fordeler raskere enn før og enklere bruke det på det de vil. Og dette er bare begynnelsen for valutaen, som har ambisjoner om å revolusjonere nordiske lojalitetsprogrammer.

Christoffer Sundby | CEO, Spenn

Christoffer Sundby er leder av Spenn. Han kommer fra stillingen som Chief Marketing & Customer Officer i Norwegian, og har tidligere vært konsulent i McKinsey og hatt flere lederstillinger, blant annet som Norgessjef i Circle K. Sundby har også vært på det norske landslaget i seiling med blant annet deltakelse i OL i Sydney og Athen, samt VM-gull.


13:10 – 13:30 Panelsamtale – fremtidens lojalitet

Bruk av kundedata blir stadig viktigere, både for forbrukere som forventer relevant kommunikasjon og behandling, men også for selskaper som benytter denne dataen for kommersielle effekter.

Spenn og Vipps ser åpenbare muligheter til å engasjere et stort volum av medlemmer hvor man blant annet forenkler og forbedrer medlemmenes opptjening og bruk av fordeler. 

Vi vil høre hvordan de har jobbet for å sikre at dette oppleves positivt av medlemmer, men også hva de har vektlagt for at de skal nå kommersielle mål. Vi vil også høre Nudgelab sine betraktninger om hva som er viktig for å trygge medlemmene om at deres interesse ivaretas og hvordan vi kan forsterke relasjonen til medlemmene ikke bare gjennom finansielle insentiver, men også med kunnskap om forbrukeradferd og psykologi.

I panelet:

Vegard Wikhammer Heir | Chief Commercial Officer Large Customers, Vipps MobilePay

Irmelin Bergh | partner/PhD, nudgelab

Christoffer Sundby | CEO, Spenn

Kristin Møllerplass | Chief Client Officer, Oculos – ORDSTYRER


13:30 – 13:55 Hvordan fungerer hyperpersonalisering i et lojalitetsprogram

Sindre og Monica forteller hvordan Volt benytter ultrapersonalisering i sitt lojalitetsprogram for å maksimere effekten av personlig tilpassede kampanjer. Gjennom automatisering og målrettet segmentering driver de trafikk til sine nettsider ved å tilby bonus og personaliserte tilbud istedenfor tradisjonelle breddekampanjer. Denne strategien forbedrer kundeopplevelsen, øker engasjementet, øker omsetningen på dedikerte produkter og styrker lojaliteten blant kundene.

Monica Lillerovde | CRM & Customer Insight Manager, Varner Gruppen

Sindre Nyberg | E-commerce Manager, Varner Gruppen/Volt


13:55 – 14:20 Suksess med retail media hviler på kundelojalitet

Retail media kalles den tredje bølgen av digital annonsering, og i Danmark surfer Matas godt med på bølgen! Vi er Danmarks største omni-channel-forhandler innen skjønnhet og helse, og vi har en kundeklubb med 2 millioner lojale kunder. Dette gir oss et perfekt utgangspunkt for å skape en vellykket retail media-virksomhet, som nettopp bygger på kundedata og innsikt. Du kan høre mye mer om dette når Head of Retail Media hos Matas gir et innblikk i hvordan de jobber med lojalitet og retail media.

Kathrine Rønhof Karstensen | Head of Retail Media, Matas

Kathrine er en lidenskapelig markedsfører og en erfaren mediestrateg. Hun har rådgitt og veiledet markedsførere gjennom en litt kompleks arena av mediemuligheter og utfordringer. Kathrine har erfaring innen mange markedsførings- og kommunikasjonsområder, og mye av arbeidet har vært sentrert rundt mediestrategi og -planlegging, forbrukerinnsiktsanalyse, rammeverk for kundereise, digital transformasjon og digital strategi.


14:20 – 14:55 Pause ☕️

14:55 – 15:20 De fineste feilene

Med flere års ledererfaring fra salg og markedsføring, får vi bli med Aina bak kulissene på en ærlig og innsiktsfull gjennomgang av både klassiske og utradisjonelle feil som har skjedd på CRM-feltet, og som har ledet til verdifull læring og utvikling – og effektivt, prisbelønnet CRM-arbeid.

Aina Lemoen Lunde | inntil nylig markedsdirektør i DNB

Aina er en erfaren norsk markedsføringsleder og har hatt en sentral rolle som divisjonsdirektør for konsern merkevare, marked, og salg i DNB, Norges største finanskonsern. Hun har over 20 års erfaring innen markedsføring, salg og ledelse og har spesiell interesse for hvordan selskaper kan kombinere kommersielle mål med sosialt ansvar. Hun har blant annet bakgrunn fra Leo Burnett, PR-operatørene, Coca-Cola, Burson-Marsteller og Cubus, og nå sist DNB.


15:20 – 15:45 Maksimering av effekt via McDonald’s Rewards app

Fra poengsystemer til spesialtilbud. Oppdag hvordan gamification tiltak og partnerskap spiller en avgjørende rolle i å opprettholde og vokse brukerengasjementet gjennom appen.

Frederik Qvitzau | Digital Engagement Lead, McDonald’s


15:45 – 15:50 Avslutning og kåring av vinnere i Loyalty Race

EVENTSPONSOR