Penetrace Skole

Kurs i salgsmodellering

I samarbeid med Penetrace lærer du hvordan du selv dokumenterer markedsføringens bidrag til bunnlinjen, og hvor effektene kommer fra og hvordan du bør plassere budsjettet for størst mulig effekt.

Som markedsførere er en av våre viktigste oppgaver å sørge for størst mulig avkastning fra medieinvesteringene. Et sentralt spørsmål er da hvor stort mediebudsjett bør være for å sikre en gitt omsetning, og ikke minst hvordan budsjettet bør allokeres til ulike mediekanaler for et best mulig resultat.  

Resultatene må også kunne dokumenteres i ettertid. Hvor stor andel av virksomhetens omsetning kom fra de ulike markedsføringstiltakene, og hva ville omsetningen vært uten disse tiltakene? 

På kurset vil du få presise svar på disse spørsmålene ved hjelp av salgsmodellering som nå er gjort tilgjengelig online for alle markedsavdelinger. Delta på dette kurset, og du vil få grundig innføring i hva salgsmodellering er, hvordan du selv kan bygge en modell for din virksomhet og benytte resultatene for økt lønnsomhet og dokumentasjon av ROI.  Sett av en og en halv dag, og du er klar for å gjøre data om til gull! 

Kurset gir deg en grunnleggende innføring i hva salgsmodellering er, hvordan du lager en modell, og hvordan du kan anvende resultatene i ditt marketingarbeid.  Du får også selv prøve å bygge en salgsmodell i praksis. 

Etter kurset har du svar på:

  • Hva er modellering og hva kan det gjøre for mine merkevarer?
  • Hvordan utvikles en modell og hva kreves for å få til en god modell?
  • Hvordan kan jeg bruke modellen i en praktisk hverdag?
  • Hvordan kalkuleres ROI og hvordan fremkommer en optimal mediemiks og spendingnivå?

Foredragsholdere:

Henning Tunsli, CEO og senior rådgiver Penetrace

Pål Børresen, Produktsjef og senior rådgiver Penetrace

Auke Hunneman, PhD, Associate Professor BI Norwegian Business School