britt_otterdal_myrset

Forbrukertrender 2022

Velkommen til ANFO frokostseminar.

Metaverse, kryptovaluta og rene digitale kolleksjoner er noen av stikkordene for årets trender.

Pandemien traff norsk handel på ulike måter, men en ting kan vi slå fast: Covid-19 har ikke disruptet handelen, men den har gjort at kjente endringer har blitt innført mye raskere og med mye større kraft.

Never waste a good crisis sa Churchill – og det ser vi nå også resultatet av i handelen. De selskapene som lå fremst ift sin digitale transformasjon før pandemien lå typisk 2 ganger foran andre – nå har det forspranget doblet seg! Det går så fort.

Forbrukernes preferanser og adferd er en viktig driver bak endringene i handelen. Vi er skjermtrøtte etter lang tid på hjemmekontor og Deloitte sine undersøkelser viser at forbrukeren har høye krav til netthandelen; 33% sier at brukeropplevelsen på nett rett og slett ikke er god nok mens nesten halvparten av oss sier at vi kommer til å velge butikker som står for noe og har fokus på bærekraftig drift.

Under lockdown måtte vi kanskje handle lokalt, nå sier forbrukerne at de ønsker å handle mer lokalt

På ANFO sitt frokostseminar den 29. mars vil Myrset gå gjennom de viktigste forbrukertrendene for 2022 og hvordan du som handelsaktør kan levere på disse.

Foredragsholder:
Britt Otterdal Myrset er partner i Deloitte og leder en portefølje av tjenester knyttet til selskapers topplinjevekst og ledelsesagenda i Deloitte. Hun er Deloitte sin Consumer og Retail ekspert og har jobbet med handelsaktører i inn – og utland i over 20 år. Britt har levert store transformasjonsprosjekter i tillegg til rene vekststrategi og innovasjonsprosjekter. Hun er en engasjert og synlig aktør i Norges handelsdebatter.