Effektdagen_Eventbilde_fullbooket

Effektdagen

Effektfyrverkeri på Deichmann!

ANFO har et ønske om å sette et sterkt søkelys på effekt året rundt.

Effekt hviler aldri! På Effektdagen vil vi belyse effekt fra ulike perspektiver. Dette er en formiddag på Deichmann du nødig vil gå glipp av.

Med casekonkurransene ANFO Effekt, ANFO Martech Awards og ANFO Magnet Awards, og i tillegg vårt pågående Effektprosjekt, understreker vi viktigheten av effekter og dokumentasjon av effekter av markedsføring, markedsføringsteknologi og employer branding-arbeid. La oss gjenta; Effekt hviler aldri!

Begrenset antall plasser. Meld deg på i dag!
PROGRAM:
08:30 – 08:50 kaffe og registrering

09:00 – 09:15 Siste nytt fra Effektprosjektet 

Det gleder oss å gi dere en oppdatering på «ANFO Effektprosjektet».  Dette prosjektet tar for seg en grundig analyse av 1200 unike markedsføringscase fra store og små, norske merkevarer. Vårt mål er å avdekke hva som faktisk driver effektiv kommunikasjon. Vi vil vise hvor langt vi er kommet i dette møysommelige arbeidet, og vise hvilke planer vi har fremover. 

Håvard Kvernaas Bakken, ANFO

Sebastian Floering Haarbye, ANFO


09:20 – 09:45 Godt å bare få det servert

Årets vinner i kategorien SMART produkt/handel og vinner av Kantar innsiktspris. Dette er hva juryen sa:

Årets gullvinner har gjort et ekstraordinært arbeide, som har gitt et ekstraordinært løft i salg- og markedsandeler—og det i en milliardkategori. Ikke bare har ny kommunikasjons- og mediestrategi, tilføring av nye merkemarkører og nye kommunikasjonsuttak evnet å snu en negativ salgs- og andelsutvikling. Det har også fått folk til å bruke mer penger i kategorien. Caset er velskrevet, veldokumentert og bør være Best Practice for alle markedsførere. 

Det er godt å bare få det servert, og årets gull serveres til Fjordland!

Svein Larsen, rådgiver i Atyp

John Andre Fjeldstad Storebø, markedssjef Ferdigmat i Fjordland


09:50 – 10:10 ice: 5G til det du bruker 5G til

Årets sølvvinner i kategorien B2B og SMART tjeneste + Grand Prix vinner. Dette er hva juryen sa:

Årets sølvvinner sendte inn et case som var svært godt gjennomført, godt strukturert, og lettlest til tross for mange detaljer. Uttaket var solid, og merkevaren klarer å fortelle sin historie på en morsom og annerledes måte.
Gjennom et tydelig målhierarki viser avsenderen at det var en sterk strategi bak, som resulterte i meget gode resultater. Caset demonstrerer også høy vanskelighetsgrad i et konkurranseutsatt marked, og derfor er det desto mer imponerende med de resultatene og effekten som er oppnådd.
Årets sølvvinner er kort oppsummert god på alt fra A til G – Gratulerer til ice, med «5G for det du bruker 5G til»

Mussa Dagnew, leder Media og Markedsføring i Lyse


10:10 – 10:30 Pause

10:30 – 10:55 Bærekraft & Bullshit

Ni av ti markedsførere mener bærekraftkommunikasjon øker risikoen for grønnvasking. Hvor flinke må vi være før vi kan snakke om det vi gjør? Cathrine er opptatt av at vi ikke må gjemme historiene som kan inspirere andre til grønn vekst. Hva kjennetegner årets finalister og hva kan vi lære av det?

Cathrine Moksnes, Marketing Manager Ost i Tine


11:00 – 11:20 McDonald`s: Fra 10 år med vekst til 4 år med eksplosiv McVekst

Årets gullvinner i kategorien Vekst. Dette sa juryen: Årets gullvinner i kategorien Vekst leverte et bunnsolid case. De viser til fremragende forretningsresultater over tid og er flinke til å isolere effektene av markedsarbeidet. Caset er godt dokumentert med grundig innsikt, og viser god markedsforståelse. Juryen vil spesielt trekke frem satsingen på overordnet merkevarekommunikasjon. De har latt omdømmebyggende budskap, som samtidig tar tak i kategoriens viktigste drivere, stå for en viktig del av kommunikasjonen. Gullvinneren viser oss at godt håndverk og kreativitet er godt som Gull! Gratulerer til McDonald’s med gull i kategorien Vekst!

Mari Husby, Nordic Marketing Manager Brand & Strategy i McDonald’s

Mette Vonen, Nordic Market Activation Director i McDonald’s


11:25 – 11:50 Kreativitet og AI

Tradisjonelt har begrepet «kreativitet» vært assosiert med menneskelig tankevirksomhet, følelser og originalitet. Men hva skjer når AI kan overta mange av arbeidsoppgavene som «kreative mennesker» hadde før? Blir vår evne til å skape nye løsninger overflødig? 

Ole Fredrik Norbye er en av landets fremste eksperter på kreativitet og vil i dette foredraget fortelle om samspillet mellom kreativitet og AI. 

AI er ikke en trussel mot menneskelig kreativitet, men en kraftig alliert som gir muligheter til å tenke utenfor boksen, bryte ned grenser og skape på måter vi aldri har forestilt oss før. AI er derfor ikke enden på kreativitet – men skaper en helt ny verden av muligheter – men også noen fallgruver. Det skal Ole Fredrik fortelle mer om!

Ole Fredrik Norbye, foredragsholder og jazzpianist