Bli med på Effekt kick-off!
Den Store Annonsørrapporten slo fast at «effekt fortsatt er en gordisk knute». Case konkurransen ANFO Effekt er i så måte et bidrag til å låse opp den knuten. Sammen med hele bransjen!
Effekt kick-off er startskuddet for ANFO Effekt 2022 som tradisjonen tro ender opp med prisutdeling og festmiddag i mars 2023.
La deg inspirere av foredragsholdere som gir deg tipsene du trenger for å hevde deg i årets ANFO Effekt. Annonsører og byråer vil presentere noen av de beste og mest lærerike casene fra fjorårets konkurranse.
I tillegg vil du få med deg lærerike effekt bidrag fra flere eksperter innen fagfeltet.
Enten du planlegger å skrive ett eller flere case i år eller bare er opptatt av å lære mer om effekt – meld deg på Effekt kick-off.
Program:
09:00 – 09:30 Hva er ANFO effekt og hvorfor bør DU delta?

Håvard Kvernaas Bakken, fagdirektør i ANFO
09:30 – 09:50 Kreativitetens rolle i B2B – hvordan bygger vi brand og skaper effekt med PowerOffice
Kreativitet i B2B er sjelden vare. I dette foredraget forteller vi historien om hvordan regnskapsprogrammet PowerOffice har vokst til å bli en markedsleder gjennom langsiktig merkevarebygging og kreativ reklame.

Nikolai Nordan Riibe, rådgiver i Morgenstern

Nebojsha Mihajlovski, direktør for forretningsutvikling i PowerOffice
09:50 – 10:10 Junkfood- fra skjellsord til kvalitetsstempel
Hvordan bruk av innsikt og strategisk rammeverk samt en god porsjon mot, har gjort McDonald’s til en av de mestvinnende annonsørene i Anfo effekt.

Mari Husby, Senior Marketing Manager i McDonald`s Norge

Hege Bergland Ebbestad, Media & Customer Experience Manager i McDonald’s Norge
10:10 – 10:30 Pause
10:30 – 10:50 Stå ut – om konsept, identitet og «distinctive brand assets»
Alle er enige om at det er viktig å bli husket og lagt merke til. Men man er ofte uenig om veien til mål. Svein Larsen mener at vi bruker for mye tid på å snakke om «distinctive brand assets» og for lite på å snakke om identitet. Og at det i praksis fører til at man blir både vanskeligere å huske og mindre distinkt.

Svein Larsen, rådgiver og partner i Atyp
10:50 – 11:10 Bulder utfordrer – Bank er kjedelig. Noe vi bruker minst mulig tid på.
Hvordan klarte Bulder Bank å bygge en tydelig merkevare fra scratch, bli kundefavoritt, og få nye 30 000 kunder på rekordtid? Dette blir et energisk og inspirerende foredrag fylt med innsikt, kreativitet og max utnyttelse av muligheter.

Tone Helene Angsund, konsulent i Trigger
11:10 – 11:30 Hvordan skape formidabel vekst med små budsjetter?
Med beskjedne budsjetter og en relativt liten markedsavdeling har Lerum de siste årene hentet hjem flere priser i Anfo Effekt, deriblant hedersprisen Årets birøkter. I dette innlegget deler markedssjef Ronny Solvik sine erfaringer om hvordan de skaper vekst i saftbygda i Sogn.

Ronny Solvik, markedssjef i Lerum
11:30 – 12:00 Kreativitet – nøkkelen til suksess
Kreativitet er en viktig forutsetning for å få effekt av markedsføring. Men hva er egentlig kreativitet og hvordan kan man bli mer kreativ? Ole Fredrik Norbye er jazzpianist og holder kurs og foredrag om kreativitet til norske bedrifter. Han vil gi deg konkrete verktøy du kan ta med deg for å øke din kreativitet og forhåpentligvis realisere flere av dine ideer.

Ole Fredrik Norbye, høgskolelektor, jazzpianist og foredragsholder
Eventsponsor:
