AI-Dagen2023Untitled-3

Den store AI-dagen

Bli med på den store AI-dagen, en unik mulighet til å utforske mulighetene med kunstig intelligens!

Møt bransjeledere, eksperter og innovatører som deler sine erfaringer og kunnskap om AI. Du vil få en dyp forståelse for hvordan AI kan transformere din virksomhet og gi deg en konkurransefordel.

Du vil også få muligheten til å møte og nettverke med bransjekolleger og få svar på spørsmål du har om AI.

Bli med oss på Den store AI-dagen og opplev hvordan AI kan gjøre en forskjell i ditt liv og arbeid.

Meld deg på nå og sikre deg en plass på denne begivenheten du ikke vil gå glipp av!

Program:

08:20 – 08:55 Registering og kaffe

09:00 – 09:05 Velkommen

Julie Rønning-Arstad dagens konferansier – ANFO


09:05 – 09.35 ChatGPT and not only: How to use the power of GPT-X models at scale

Join this session to get all the answers about how ChatGPT and other GPT-X models can be applied to your current or future project. First, we’ll put in order all the terms – OpenAI, GPT-X, ChatGPT, Codex, Dall-E, etc., and explain why Microsoft and Azure are often mentioned in this context. Then, we’ll go through the main capabilities of the Azure OpenAI and respective usecases that might inspire you to either optimize your product or build a completely new one. During this session, we’ll keep our playground – Azure OpenAI Studio – open to illustrate these capabilities with live demos!

Maxim Salnikov – Senior Azure GTM Manager i Microsoft


09:35 – 09:55 Generativ kunstig intelligens og fremtidens brukeropplevelser

Pål vil snakke om hva kan vi forvente oss når GKI etablerer seg i verdikjedene våre. Hvordan grensesnittet mellom kunde og merkevare endrer seg, og hvordan merkevarer allerede nå kan begynne å tilpasse sine systemer, sine ansatte og ikke minst – sin egen forretningsmodell.

Pål Machulla – Executive Experience Director i Merkle Norge


09:55 – 10:15 Aftenpostens klonede stemme – et alternativ til mobilskjermen?

Aldri før har det vært lettere å lytte. Bruken av lyd vokser mest blant de yngste, og flere og flere gjøremål i hverdagen  komplementeres  med lytting. I år lanserte Aftenposten sin første klonede stemme laget ved hjelp av kunstig intelligens og det er nå  mulig å lytte til alle artikler, fremfor å lese dem. Produktsjef for Lyd i Aftenposten, Lena Beate Hamborg Pedersen deler erfaringer fra arbeidet med å utvikle stemmen og forteller hvorfor Schibsted har så sterk tro på at klonede stemmer er en god måte å tiltrekke seg yngre og flere lojale abonnenter.

Lena Beate Hamborg Pedersen – produktsjef i Schibsted Products & Technology


10:15 – 10:45 Pause og mingling

10:45 – 11:05 In the style of DNB

For å berike innholdsproduksjon har DNB, i samarbeid med Papirfly, trent opp AI-modellen Stable diffusion til å gjenskape illustrasjoner i DNBs illustrasjonsstil.
Hva har vi gjort og hva har vi lært?

Heidi Andersen – fagansvarlig Brand Centre / DNB CXM


11:05 – 11.25 Hvordan vil AI endre corporate learning

Behovet for nye digitale læringsløsninger er større enn noen gang på grunn økt digitalisering. Interaktivt innhold eller «immersive content» som 3D og VR er nøkkelen til engasjerende læring. De fleste læringsløsningene (LMS) på markedet i dag mangler støtte for denne typen innhold. Å produsere 3D og VR er for de aller fleste selskaper for kostnadskrevende. Det tar lang tid å produsere og krever innleie av eksterne produksjonsbyråer. Nye AI-drevet læringsløsninger som We Are Learning gjør selskaper i stand til selv å produsere høykvalitets læringsinnhold i 3D på minutter. Ikke måneder. 

Lars-Petter W. Kjos – CPO i We Are Learning AS


11:25 – 11:45 Leveraging hybrid-AI for sustainable solutions in industry

The challenges faced by the industry require environmentally friendly solutions, and AI is emerging as a pivotal tool in facilitating such sustainable initiatives. This presentation explores AI’s potential in areas such as optimising resource allocation, reducing energy consumption, and enhancing supply chain efficiency. Given the complexity of industrial systems, general-purpose AI often falls short, necessitating research and collaboration between domain experts and data scientists. Hybrid AI models that integrate physics, mathematics, and AI have the potential to provide more robust and trustworthy solutions for critical systems in the value chain.  To fully harness the potential of such data-driven methods, we must focus on problem-solving rather than the AI algorithm itself, backed by a robust data infrastructure, domain knowledge, and effective cross-disciplinary communication.

Benjamin Kwanen Tapley – Mathematics and Cybernetics Department SINTEF Digital


11:45 – 12:05 Maximizing the Value of Data in Machine Learning: The Role of Advanced Analytics Platforms and Data Silos

The use of advanced analytics platforms and breaking down silo-based storage of data are critical to maximizing the value of data in machine learning. By following best practices and leveraging the right tools, companies can ensure that their machine learning initiatives are effective, accurate, and aligned with business objectives.

Siren Tønnesen – Head of AI & Analytics i Itera


12:05 – 12:50 Lunsj

12:50 – 13:20 Generative AI: The New Secret Weapon for Marketers

In this session, you will learn how Generative AI can be used to supercharge your marketing efforts to drive customer loyalty and increase brand awareness.

Sina Nek Akhtar – Tech Lead – Data Analytics and ML i Google


13:20 – 13:50 Kunstig intelligens (AI): En innføring i juridiske problemstillinger

Foredraget gir en innføring i noen av de sentrale juridiske utfordringene knyttet til bruk av AI, med særlig fokus på rettigheter. Hva må du vite før du eventuelt tar i bruk AI i arbeidet og hvordan navigere i det kunstig intelligente havet av muligheter.

Martin Berggreen Rove – advokat i Orkla ASA


13.50 – 14:10 Pause

14:10 – 14:30 Kunstig intelligens – legenes nye superkrefter!

Vi er i begynnelsen av den fjerde industrielle revolusjon med introduksjonen av kunstig intelligens i livet vårt. Vi ser hvilken effekt dette kan ha på hverdagen vår, arbeidet vårt, tekstene våre, bildene våre og mye mer. Men hvordan påvirker kunstig intelligens helsen vår og helsevesenet vårt?

Dette foredraget handler om hvordan kunstig intelligens nå kan redde liv og samtidig bidra til at legene får nye verktøy til å diagnostisere og behandle pasienter bedre og raskere enn før. Det handler om hvordan kunstig intelligens kan gi mer skreddersydd behandling tilpasset den enkelte pasient, hvordan det kan hjelpe oss å forstå vår egen helse bedre og til å oppdage nye legemidler. Kunstig intelligens er derfor legenes nye superkrefter. 

Ishita Barua – Lead AI in Health Care, Deloitte | PhD in Clinical Validation of AI


14:30 – 14:50 The New era of getting shit done

Dette foredraget vil belyse muligheter og potensielle utfordringer ved inntoget av kunstig intelligens i mediebransjen.  Hvordan kan smart og riktig bruk av teknologi føre til forbedrede resultater og potensielt sett revolusjonere måten vi jobber på.

Malin Gullstein Maarud – COO i Journey Group Norway

Eventsponsor: