Det har aldri vært enklere å produsere og publisere innhold. Det har heller aldri vært vanskeligere å nå igjennom! Content Marketing eller innholdsmarkedsføring er et viktig virkemiddel og har alltid vært sentralt innen markedsføring.
At annonsører og markedsførere ønsker å bruke egne flater og kanaler til å fortelle om sine produkter og tjenester er ikke spesielt nytt. Det som er nytt er dagens digitale flater som gir oss langt flere muligheter.
Tett knyttet til content marketing er influencer marketing som brukes mer og mer av stadig flere annonsører. Det åpner nye muligheter for annonsører å kommunisere med en målgruppe, de ellers har svært store utfordringer med å nå.
For oss som markedsførere, kompletterer Content marketing en ellers ganske full verktøykasse. Det er stadig vanskeligere å nå igjennom med kommersielle budskap. I dag og i fremtiden er det gjerne nye kombinasjoner av medier og virkemidler som skal til. For mange vil content marketing være et stadig viktigere element.
ANFO og SPRAY (amedia) inviterer til en dag hvor vi ønsker å belyse fagområdet og kanalen fra litt forskjellige ståsted.