Grafisk design er et av markedssjefens viktigste verktøy i arbeidet med å fornye og forsterke engasjement, hos nye og gamle kunder.
Hvordan fremstå relevant i din bransje, samtidig som du evner å skiller deg ut? Hva kan etablerte merkevarer lære av måten start-ups tenker design? Hvor er designfaget på vei? Og ikke minst – hvordan bruke kunstig intelligens i den daglige forvaltningen av din visuelle merkevare?
Dette og mer vil være tema når design- og merkevarebyrået Bleed gjester ANFO Smart Start.
Bleed har 20 prisvinnende medarbeidere fordelt på to kontorer, i Oslo og Wien. Selskapets svært varierte kundeliste inkluderer norske og internasjonale institusjoner som Sbanken, CERN, Nasjonalmuseet, NRK, Hermes, Universitetet i Oslo, UCLA, Askeladden&Co, Zaha Hadid, VISA, Wolf Theiss, Otovo, Morrow Batteries, Damien Hirst, Mill Heat og Ice Communication.
Foredragsholdere
Christoffer Nøkleby er daglig leder, partner og rådgiver i Bleed. Han har konsulenterfaring fra Accenture og Geelmuyden Kiese, samt vært markeds-/kommunikasjonsdirektør i Mercedes-Benz Norge. Christoffer har også vært styremedlem ANFO, sittet i Econas fagråd og vært skribent for flere publikasjoner.
Simon Stjern er strategidirektør og rådgiver i Bleed. Han har en mastergrad i retorikk og tidligere vært nestsjef for kommunikasjon i Kultur- og Likestillingsdepartementet, der han også var taleskriver for statsråder som Anette Trettebergstuen og Abid Raja.