Smart Start_Eventbilde

ANFO Smart Start: Moderniseringsdirektivet

Den teknologiske utviklingen har ført til at forbrukere er tettere knyttet til markedet nå enn tidligere. Vi laster ned nye apper nærmest uten å tenke oss om, sjekker prissammenligningstjenester før vi kjøper nye produkter, melder oss inn i stadig nye kundeklubber og abonnerer ofte på en rekke strømmetjenester samtidig. 

Denne utviklingen har medført et behov for oppdatering av forbruker- og markedsretten, og Moderniseringsdirektivet er nettopp et resultat av EUs fokus på forbrukervern og forbrukerrettigheter i det moderne markedet. Målet var å oppdatere og forbedre lovene som gjelder ved levering av varer og tjenester til forbrukere. Moderniseringsdirektivet medfører dermed strengere og mer omfattende forpliktelser for annonsører og andre næringsdrivende, særlig for aktører innen netthandel. 

På seminartidspunktet har det gått i overkant av to måneder siden Moderniseringsdirektivet trådte i kraft, og i dette frokostseminaret vil Julie gjennomgå de mest praktiske endringene og dele sine beste tips til hvordan næringsdrivende kan selge og markedsføre varer og tjenester i tråd med regelverket.

Begrenset antall plasser

Foredragholder:

Julie Rasmussen Solli, Managing Associate | Advokat i Thommessen.

Julie jobber som advokat i Thommessen og leder Thommessens faggruppe for forbruker- og markedsrett. Hun har tidligere jobbet i Forbrukertilsynet og har god kunnskap om reglene for markedsføring overfor forbrukere. Innenfor markedsføringsretten jobber Julie primært med løpende rådgivning for norske og utenlandske klienter, blant annet i forbindelse med lansering av produkter i Norge, ved utforming av kampanjer i ulike kanaler og etablering eller revisjon av hjemmesider.