Program:
09:00 – 09:30
De seks skiftene som endrer handelen fremover
Tradisjonen tro presenterer Britt Otterdal Myrset, Consumerekspert i Deloitte, de siste handelstrendene.
2024 vil by på nye muligheter og betydelige fremskritt innen teknologi for handelsbransjen som vil fortsette å investere i både teknologi og bærekraft. Forbrukerne blir stadig mer bevisste på hvordan de bruker tid og penger, og derfor blir kundeopplevelsen viktigere enn noen gang. Hva skal til og hvor burde du legge trykket for å tiltrekke deg kunden til butikken?
📍 Britt Otterdal Myrset er partner i Deloitte og leder en portefølje av tjenester knyttet til selskapers topplinjevekst og ledelsesagenda i Deloitte. Hun er Deloitte sin Consumer og Retail ekspert og har jobbet med handelsaktører i inn – og utland i over 20 år. Britt har levert store transformasjonsprosjekter i tillegg til rene vekststrategi og innovasjonsprosjekter. Hun er en engasjert og synlig aktør i Norges handelsdebatter.
09:35 – 10:05
Er unormalen den nye normalen?
Markedsførere har blitt vandt til å operere i et urolig marked de siste årene og tilpasse seg nye forbrukervaner, konkurrenter, produkter og målgrupper. Det neste året vil ikke være noe unntak, men hva betyr dette for måten vi skal jobbe med markedsføring, merkevarebygging og kommunikasjon i 2024?
Markedssjefene og Opinion presenterer sin rapport MARKEDSTRENDER 2024. Her vil du få en unik innsikt i hva som beveger seg i forbrukernes hoder og hvilke trender vi ser innenfor AI, personvern, innovasjon, bærekraft, kanalvalg, kreativitet og særegenhet som vil påvirke din hverdag, og forme markedsføring og kommunikasjon i det nye året.
Foredragsholdere:
📍 Linn Skulstad er konsulent i Markedssjefene og har 13 års erfaring innen markedsføring og innholdsproduksjon, med hovedvekt på innhold og strategi. Hun har bred erfaring fra både operativt og strategisk markedsarbeid, og brenner for den digitale kundereisen. Å skape resultater gjennom å teste, utfordre, sette tydelige mål og lage gode historier mener hun er avgjørende for å nå de overordnede markeds- og kommunikasjonsmålene.
📍 Christina Smitt, seniorrådgiver i Opinion, elsker å grave i folks vaner, adferd og behov for å forstå hva som ligger bak endring i forbrukeradferd og hvilke trender vi kan forvente oss i fremtiden. Christina har 20 års erfaring innen markedsanalyse, med spesielt fokus på innsikt og analyse innen markedsføring og kommunikasjon.