AMP sertifisering

AMP: Ansvarlig Markedsføring og Personvern

ANFO-skolen Ansvarlig Markedsføring og Personvern er en skole over to dager med etterfølgende eksamen og sertifisering i regi av ANFO. Skolen vil ha fokus på datadrevet og direkte markedsføring som ligger i handlingsrommet mellom reglene om markedsføring og personvern. Skolen vil også omhandle mer generelle regler om markedsføring. Først og fremst reglene om markedsføring B2C, men der det er relevant vil det bli trukket linjer til B2B.

Følgende tema vil bli behandlet:

Reglene om relevante kanaler for direkte markedsføring:
  • Ad-tech (cookies)
  • Sosiale medier
  • Influenser
  • SMS og e-post
  • TM og adressert post
  • Mine sider og kundeklubber
Reglene om personvern:
  • De relevante behandlingsgrunnlagene (avtale, samtykke og berettiget interesse)
  • Forholdet mellom kanalene for markedsføring og behandlingsgrunnlagene
  • Databehandleravtaler med leverandører
  • Forholdet til e-handelsloven
Generelle regler om markedsføring:
  • Hva som er markedsføring, og hva som er informasjon og spørreundersøkelser som følger andre regler
  • Varemerker, design og opphavsrett (inkl. bruk av andres rettigheter)
  • Merking av markedsføring
  • Grensen mot villedende og aggressiv markedsføring
  • Inngåelse av avtaler med reklame- og mediebyrå
Hold av dagene: 11. og 25. november
Eksamen og sertifisering:

Etter gjennomføringen av kurset vil deltakerne få anledning til å ta eksamen, og de som består vil motta en sertifisering av ANFO. Besvarelsen innleveres elektronisk.

Foredragsholdere:

Carsten Gunnarstorp – advokat i ANFO

Vebjørn Søndersrød – advokat og partner i Ræder