Maze-One_Nordics Amazon School_1024x500_2

Amazon skole

Vi tilbyr en eksklusiv og gratis Amazon skole bare for ANFOs medlemmer. Skolen fokuserer på hvordan du operativt kan optimalisere virksomheten din på Amazon. Kurset er praktisk orientert og er basert på pedagogisk materiale fra Maze-One, Amazon og en rekke av de mest stilte spørsmålene fra deres kunder. Det vil bli en kombinasjon av undervisning så vel som arbeid i Amazon-plattformen basert på spesifikke caser.

Skolen er skandinavisk og derfor vil undervisningen foregå på engelsk. Dette er hovedtrekkene av det du vil lære deg på skolen.

  • Registration of brand ownership on Amazon
  • Overview of the various ways to shop on Amazon, including understanding and using logistics models such as FBM and FBA
  • Tips and tricks on how to run your Amazon account effectively, with less time and more outcome
  • Boost your Amazon sales – get to know the key factors of success
  • In-depth information about Amazon SEO: how to get high ranking on the Amazon platform
  • In-depth information about Amazon advertising

Foredragsholdere:

  • Anouck van Rietschoten (Head of operational team, Maze-One)
  • Ulrik Castenskiold (Managing Partner, Maze-One) 
  • Michael Chabert (Managing Partner, Maze-One)

Spørsmål fra deltakerne sendes inn under veis og blir besvart på slutten av dagen. En oversikt over spørsmål og svar blir ettersendt til alle deltakere.

Presentasjonen blir sendt i forkant sammen med en link til påmeldingslink dagen før.

Er du ikke medlem i ANFO men vil bli med på Amazon-skolen? Ta kontakt med thomas@anfo.no for mer informasjon.

Hvor: Digitalt

Pris: Gratis for ANFO-medlemmer

Språk: Engelsk

Agenda:       

Day 1 – June 17th at 13.00 – 14.45

13.00 Welcome – introduction to the agenda and teachers of the day

13.05 Market trends and Amazon’s influence on eCommerce

13.15 Introduction to Amazon as a market place

  • Opportunities for sales, logistics, content development, advertising and other key action parameters

13.30 How to set up and optimize a seller account

  • Possible pitfalls in application process to become an Amazon Seller
  • Brand registry
  • Remember to apply early for a local VAT number if you sell FBA

14.00 Adding products and brand content to your account

  • How to add products
  • Amazon SEO
  • Brand building via Brand store and Enhanced Branded Content

14.30 Summary and Q/A

14.45 End of course

Day 2 – June 18th at 13.00 – 14.45

13.00 Welcome – summary on day 1 and Q/A

13.20 Sales on Amazon and success criteria on winning the Buy-box

  • Optimizing all types of action parameters
  • Available data and reporting tools
  • Automation

13.55 Specifics on Amazon Advertising

  • Amazon advertising options: sponsored products, sponsored brands, DSP
  • Advertising KPI’s: impressions, CTR, ACOS
  • Campaign set-up

14.30 Summary and Q/A

14.45 End of course