Maze-One_Nordics Amazon School_1024x500_2

Amazon skole

Amazon skolen fokuserer på hvordan du operativt kan optimalisere virksomheten din på Amazon. Kurset er praktisk orientert og er basert på pedagogisk materiale fra Maze-One, Amazon og en rekke av de mest stilte spørsmålene fra deres kunder. Det vil bli en kombinasjon av undervisning så vel som arbeid i Amazon-plattformen basert på spesifikke caser.

Skolen er internasjonal og derfor vil undervisningen foregå på engelsk. Dette er hovedtrekkene av det du vil lære deg på skolen.

  • Registration of brand ownership on Amazon
  • Overview of the various ways to shop on Amazon, including understanding and using logistics models such as FBM and FBA
  • Tips and tricks on how to run your Amazon account effectively, with less time and more outcome
  • Boost your Amazon sales – get to know the key factors of success
  • In-depth information about Amazon SEO: how to get high ranking on the Amazon platform
  • In-depth information about Amazon advertising

Foredragsholdere:

  • Anouck van Rietschoten (Head of operational team, Maze-One)
  • Ulrik Castenskiold (Managing Partner, Maze-One) 
  • Michael Chabert (Managing Partner, Maze-One)

Spørsmål fra deltakerne sendes inn under veis og blir besvart på slutten av dagen. En oversikt over spørsmål og svar blir ettersendt til alle deltakere.

Alle som er påmeldt vil motta et login dagen i forkant.

Hvor: Digitalt
Språk: Engelsk
Når: 2 og 3. september

Agenda:       

Day 1 – Sep 2th at 9.00 – 10.45

9.00 Welcome – introduction to the agenda and teachers of the day
9.05 Market trends and Amazon’s influence on eCommerce
9.15 Introduction to Amazon as a market place

  • Opportunities for sales, logistics, content development, advertising and other key action parameters

9.30 How to set up and optimize a seller account

  • Possible pitfalls in application process to become an Amazon Seller
  • Brand registry
  • Remember to apply early for a local VAT number if you sell FBA

10.00 Adding products and brand content to your account

  • How to add products
  • Amazon SEO
  • Brand building via Brand store and Enhanced Branded Content

10.30 Summary and Q/A
10.45 End of course

Day 2 – Sep 3th at 9.00 – 10.45

9.00 Welcome – summary on day 1 and Q/A
9.20 Sales on Amazon and success criteria on winning the Buy-box

  • Optimizing all types of action parameters
  • Available data and reporting tools
  • Automation

09.55 Specifics on Amazon Advertising

  • Amazon advertising options: sponsored products, sponsored brands, DSP
  • Advertising KPI’s: impressions, CTR, ACOS
  • Campaign set-up

10.30 Summary and Q/A
10.45 End of course