Shortlist i ANFO MarTech Awards

Se hvilke case som har plassert seg helt i toppsjiktet!

Etter mange solide og inspirerende innsendelser er shortlisten for ANFO MarTech Awards 2025 endelig klar.

Årets konkurranse viser tydelig hvordan teknologi og kreativitet fortsetter å smelte sammen for å skape effektfulle løsninger. Juryen har vurdert alle innsendte case basert på kriteriene strategi, teknologi, kreativ løsning og resultat, og har nå valgt ut de bidragene som plasserer seg helt i toppsjiktet.

Shortlisten representerer bredden i norsk markedsføringsteknologi – fra datadrevet innsikt og lojalitetsprogrammer til innovativ bruk av AI og søk. Her finner vi sterke konsepter fra både byråer, annonsører og teknologimiljøer som viser hva som er mulig når fagdisipliner forenes.

Prisutdelingen i ANFO MarTech Awards arrangeres den 12. november på Pressens Hus. Dørene åpner kl. 16.00. Meld deg på prisutdelingen her.

Casene er listet opp i en tilfeldig rekkefølge innenfor hver kategori.

DATADREVET INNSIKT

60 dager – 60 millioner
Med: Strawberry

SPAR «Consentrate & Dominate»
Med: SPAR / EUROSPAR og Carat 

«2 % på alt, alltid»: Montér bygger lojalitet med datadrevet presisjon
Med: Montér og Oculos

TAC – Datadrevet suksess – Norwegian sin reise mot lønnsom vekst
Med: Norwegian, Dentsu og Carat

AI-GENERERT MARKEDSFØRING

Mobilbankbanner – fra usynlig flate til trafikkdriver
Med: Eika Gruppen

Effektiv annonseproduksjon i søk med AI
Med: RAJAPACK og NoA Connect

Fra tungt fagstoff til topplasseringer for Økologisk.no
Med: Stiftelsen Norsk Mat og WPP Media EssenceMediacom

Hvordan syntetiske fokusgrupper effektiviserte innsiktsprosessen
Med: Thon Hotels og Wavemaker

B2B

Det lønner seg med godt innhold
Med: Lyse Tele, Ice bedrift og Publicis Starcom

MENY Retail Media: En ny standard for leverandørsamarbeid i norsk dagligvare
Med: MENY og Trumf AS

Fra Modenhetsgap til Markedsvinner: Hydros B2B-Vekst via Data og KI
Med: Hydro ASA, Hydro Extrusions og s360 Norge 

Automatisert vei til B2B-suksess
Med: Elton

B2C

Spenn til Jul
Med: Spenn, Spenn Group og Unfold

The Anycation Hotel
Med: Strawberry

Hvordan se og bli sett av en liten målgruppe
Med: Telia Norge AS, Mycall og WPP Media EssenceMediacom

Morgenleverings bursdagsplanlegger!
Med: Morgenlevering og Snapchat

LOJALITETSPROGRAM

«2 % på alt, alltid»: Montér bygger lojalitet med datadrevet presisjon
Med: Montér og Oculos

Kjøpeutbytte i Coop
Med: Coop Norge og Coop Masterbrand

Gjensidige bilforsikring: Fra frustrasjon til flyt
Med: Gjensidige, Bas Kommunikasjon og LinkMobility 

The Anycation Hotel
Med: Strawberry

SØK

Viaplay
Med: Viaplay og Precis Digital

Fra kaos til kontroll – hvordan Norwegian dominerte søk med OneSearch
Med: Norwegian, Carat, dentsu

WPP Media & Thon Hotels: Booket for sommersuksess
Med: Thon Hotels og WPP Media

Til toppen av AEO med null i budsjett
Med: Elton

ÅRETS INNOVASJON

En ny standard for sosiale medier
Med: Publicis

Morgenleverings bursdagsplanlegger!
Med: Morgenlevering og Snapchat

SPAR «Consentrate & Dominate»
Med: SPAR / EUROSPAR og Carat

Gjensidige bilforsikring: Fra frustrasjon til flyt
Med: Gjensidige, Bas Kommunikasjon og LinkMobility

Gratulerer til alle case som har fått plass på årets shortlist! Vi ses på prisutdelingen den 12. november for å feiere bransjens beste MarTech-prestasjoner 🏆

Del dette innlegget: