Etter mange solide og inspirerende innsendelser er shortlisten for ANFO MarTech Awards 2025 endelig klar.
Årets konkurranse viser tydelig hvordan teknologi og kreativitet fortsetter å smelte sammen for å skape effektfulle løsninger. Juryen har vurdert alle innsendte case basert på kriteriene strategi, teknologi, kreativ løsning og resultat, og har nå valgt ut de bidragene som plasserer seg helt i toppsjiktet.
Shortlisten representerer bredden i norsk markedsføringsteknologi – fra datadrevet innsikt og lojalitetsprogrammer til innovativ bruk av AI og søk. Her finner vi sterke konsepter fra både byråer, annonsører og teknologimiljøer som viser hva som er mulig når fagdisipliner forenes.
Prisutdelingen i ANFO MarTech Awards arrangeres den 12. november på Pressens Hus. Dørene åpner kl. 16.00. Meld deg på prisutdelingen her.
Casene er listet opp i en tilfeldig rekkefølge innenfor hver kategori.

DATADREVET INNSIKT
60 dager – 60 millioner
Med: Strawberry
SPAR «Consentrate & Dominate»
Med: SPAR / EUROSPAR og Carat
«2 % på alt, alltid»: Montér bygger lojalitet med datadrevet presisjon
Med: Montér og Oculos
TAC – Datadrevet suksess – Norwegian sin reise mot lønnsom vekst
Med: Norwegian, Dentsu og Carat
AI-GENERERT MARKEDSFØRING
Mobilbankbanner – fra usynlig flate til trafikkdriver
Med: Eika Gruppen
Effektiv annonseproduksjon i søk med AI
Med: RAJAPACK og NoA Connect
Fra tungt fagstoff til topplasseringer for Økologisk.no
Med: Stiftelsen Norsk Mat og WPP Media EssenceMediacom
Hvordan syntetiske fokusgrupper effektiviserte innsiktsprosessen
Med: Thon Hotels og Wavemaker
B2B
Det lønner seg med godt innhold
Med: Lyse Tele, Ice bedrift og Publicis Starcom
MENY Retail Media: En ny standard for leverandørsamarbeid i norsk dagligvare
Med: MENY og Trumf AS
Fra Modenhetsgap til Markedsvinner: Hydros B2B-Vekst via Data og KI
Med: Hydro ASA, Hydro Extrusions og s360 Norge
Automatisert vei til B2B-suksess
Med: Elton
B2C
Spenn til Jul
Med: Spenn, Spenn Group og Unfold
The Anycation Hotel
Med: Strawberry
Hvordan se og bli sett av en liten målgruppe
Med: Telia Norge AS, Mycall og WPP Media EssenceMediacom
Morgenleverings bursdagsplanlegger!
Med: Morgenlevering og Snapchat
LOJALITETSPROGRAM
«2 % på alt, alltid»: Montér bygger lojalitet med datadrevet presisjon
Med: Montér og Oculos
Kjøpeutbytte i Coop
Med: Coop Norge og Coop Masterbrand
Gjensidige bilforsikring: Fra frustrasjon til flyt
Med: Gjensidige, Bas Kommunikasjon og LinkMobility
The Anycation Hotel
Med: Strawberry
SØK
Viaplay
Med: Viaplay og Precis Digital
Fra kaos til kontroll – hvordan Norwegian dominerte søk med OneSearch
Med: Norwegian, Carat, dentsu
WPP Media & Thon Hotels: Booket for sommersuksess
Med: Thon Hotels og WPP Media
Til toppen av AEO med null i budsjett
Med: Elton
ÅRETS INNOVASJON
En ny standard for sosiale medier
Med: Publicis
Morgenleverings bursdagsplanlegger!
Med: Morgenlevering og Snapchat
SPAR «Consentrate & Dominate»
Med: SPAR / EUROSPAR og Carat
Gjensidige bilforsikring: Fra frustrasjon til flyt
Med: Gjensidige, Bas Kommunikasjon og LinkMobility
Gratulerer til alle case som har fått plass på årets shortlist! Vi ses på prisutdelingen den 12. november for å feiere bransjens beste MarTech-prestasjoner 🏆


