Kantars Innsiktspris

Vinneren treffer både på målsetning og i hjertet.

Med Innsiktsprisen ønsker Kantar å hedre nettopp de casene som har tydeligst forankring i innsikt. Prisen gis til de som jobber strategisk og innsiktsdrevet gjennom alle ledd av markedsføringsarbeidet for å minimere tilfeldigheter, og kan vise til oppnådd ønsket effekt.

Dette års vinner viser at innsikt kan integreres i markedsføringsarbeidet på en elegant, enkelt og virkelighetsnær måte. Gjennom sitt arbeid demonstrerer de en innsiktsdrevet prosess, strategisk forankring, flott kreativ eksekvering og ikke minst betydelig effekt.

I nært samarbeid med oppdragsgiver har årets vinner identifisert essensen i problemstillingen. De har grundig analysert hvilke barrierer som konseptet deres må overvinne. Videre har de utforsket hva som engasjerer målgruppen og har sentrert utvikling av kommunikasjonskonseptet om dette. Mediestrategien er også nøye gjennomtenkt.

Ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Vinneren klarer å skape høy relevans for målgruppen sin – samtidig som de prioriterer rekkevidde i budskapet uten å miste tydelighet. Et taktisk smart og innsiktsbasert valg for å maksimere kampanjens effekt.

De dokumenterer flotte resultater som understreker viktigheten og verdien av innsikt: Kampanjen har endret inntrykk, holdning og atferd hos målgruppen innen et vanskelig tema, og har skapt økt interesse og engasjement for oppdragsgiver.

Årets vinner-case er et imponerende eksempel på hvordan innsikt kan operasjonaliseres til effektive og meningsfulle kampanjer. En verdig vinner som treffer på målsetning, og treffer oss rett i hjertet.

Gratulerer «Flere menn på banen i fosterhjemssaken» med Bufdir, Atyp, Fantefilm, Uhørt og Ohlogy!

Del dette innlegget: