Shortlist for ANFO Effekt 2024

Se hvilke case som har fått plass på hederslisten!

– Som tidligere år er shortlist fylt med svært sterke markedsføringscase, og konkurransen i toppen har vært knallhard. Takket være juryens imponerende innsats gjennom flere jurymøter har vi klart å skille casene og kåre de endelige vinnerne. En titt på shortlisten viser en herlig bredde av bransjer, annonsører og ulike samarbeidspartnere, sier sier Håvard Kvernaas Bakken.

Prisutdelingen i ANFO Effekt arrangeres 5. mars i Marmorsalen på Sentralen. Les mer om arrangementet og book billetter til deg og teamet ditt her.

Randomisert ordsky basert årets shortlist i ANFO Effekt.

Shortlist er randomisert.

B2B

Superenkelt case fra Fiken med Fiken og OMD

PowerOffice – Har du 2 minutter? med PowerOffice og Morgenstern

Redd kjeksen med ice bedrift med Lyse Tele, ice bedrift, Morgenstern og Starcom 

DNB NXT – Der ideer møter kapital med DNB og JCP

Tiden går, Gjensidige består: Når fortidens gull skaper fremtidens vekst med Gjensidige, Gjensidige Forsikring og OMD Norway

Bærekraft

Barn påvirkes før du gjør det med Av-og-til og Bloom

Flere menn på banen i fosterhjemssaken med Bufdir, Fosterhjem.no og Atyp

Det er innholdet på kassalappen som teller med COOP Norge, Änglamark og WAL

Huninvesterer – Forbilder for neste generasjon med DNB og TRY

Hanen eller egget? med Prior (Nortura), Publicis Starcom og WAL

Ny

Vipps Sverige – Vi trykket på svenskeknappen med Vipps

Freia Boble – Lanseringen som skapte bobler i markedet med Freia / Mondelez Norge, Publicis Starcom og TRY

Fokus på forbrukerbehov skapte vekst med Gilde, Publicis Starcom og TRY

Helt enkelt en BAD ass badeplattform! med Jif, Orkla Home and Personal Care, TRY og OMD Norway

Fra Gevita til Möller’s: hvordan vi risikerte alt for å vinne stort med Möller’s, Orkla Health, OMD Norway og NORD DDB

SpareBank 1: Alt-i-ett med SpareBank 1, Morgenstern og OMD Norway

Hvordan ei budeie i 1863 skapte vekst i 2024 med TINE og TINE Brunost

Smart Produkt Handel

Øynene på ballen med Dr. Oetker og WAL

KiMs gjenoppfinner kosen! med KiMs, Orkla Snacks Norge, Orkla, Per Høj og OMD Norway

En sluttpakke med gode betingelser med Farmasiet, NoA Anorak og iProspect

Fra Gevita til Möller’s: hvordan vi risikerte alt for å vinne stort med Möller’s, Orkla Health, OMD Norway og NORD DDB

Hvordan selge en Kia til 1 million når konkurrentene plutselig er Volvo, Audi, BMW og Mercedes? med Kia Norge, Per Høj reklamebyrå og Publicis Starcom 

Hvordan vi fikk hele norges befolkning til å vaske de henda, igjen med Lano, Orkla Home & Personal Care, TRY og OMD Norway

Smash!: En søt, salt og sprø vekstreise! med Smash!, Orkla Snacks Norge, Per Høj og OMD Norway

Tjeneste

Blodtabellen med Røde Kors og Morgenstern

ice Max – en drømmetjeneste med Lyse Tele, Morgenstern og Starcom 

Telia X: En Suksessfull og lønnsom relansering med Telia og TRY

If hjelper mye med If Skadeforsikring, Åkestam Holst NoA, Carat Sweden, dentsu Norway, B-Reel Films, Flickorna Larsson

Tiden går, men et trygt og tidløst slagord består med Gjensidige Forsikring, Noa Anorak og OMD Norway

BankID – Leg på mobil med BankID, BankID BankAxept, Publicis Starcom og NoA Anorak 

FINN.no – Musikalen som skapte gjenbruksrekorder med FINN.no, FINN Torget, Morgenstern, dentsu X og dentsu

Vekst

Modernisering av merkevaren løftet markedsandelen med Obs BYGG, WAL og Bloom

BigOne – Go big or go home med BigOne, Orkla Foods Norge og OMD Norway

Vipps, så tok vi markedsandeler på netthandel med Vipps, iProspect og TRY

Størst, billigst og best likt med KIWI, Alexander Reklamebyrå, Carat og Spoon

Profit Included: Hvordan SATS revolusjonerte lønnsomheten med fokus på eksisterende kunder med SATS, TRY og dentsu X

Fra dusj til ansikt: Hvordan Dr. Greve MANN vant norske menn én krok av gangen med Dr. Greve, Orkla Home and Personal Care og OMD Norway

FUN Light – Fra tørst til STØRST! med FUN Light, Orkla Foods Norge, Scream media og OMD Norway

Del dette innlegget: