– Som tidligere år er shortlist fylt med svært sterke markedsføringscase, og konkurransen i toppen har vært knallhard. Takket være juryens imponerende innsats gjennom flere jurymøter har vi klart å skille casene og kåre de endelige vinnerne. En titt på shortlisten viser en herlig bredde av bransjer, annonsører og ulike samarbeidspartnere, sier sier Håvard Kvernaas Bakken.
Prisutdelingen i ANFO Effekt arrangeres 5. mars i Marmorsalen på Sentralen. Les mer om arrangementet og book billetter til deg og teamet ditt her.

Shortlist er randomisert.
B2B
Superenkelt case fra Fiken med Fiken og OMD
PowerOffice – Har du 2 minutter? med PowerOffice og Morgenstern
Redd kjeksen med ice bedrift med Lyse Tele, ice bedrift, Morgenstern og Starcom
DNB NXT – Der ideer møter kapital med DNB og JCP
Tiden går, Gjensidige består: Når fortidens gull skaper fremtidens vekst med Gjensidige, Gjensidige Forsikring og OMD Norway
Bærekraft
Barn påvirkes før du gjør det med Av-og-til og Bloom
Flere menn på banen i fosterhjemssaken med Bufdir, Fosterhjem.no og Atyp
Det er innholdet på kassalappen som teller med COOP Norge, Änglamark og WAL
Huninvesterer – Forbilder for neste generasjon med DNB og TRY
Hanen eller egget? med Prior (Nortura), Publicis Starcom og WAL
Ny
Vipps Sverige – Vi trykket på svenskeknappen med Vipps
Freia Boble – Lanseringen som skapte bobler i markedet med Freia / Mondelez Norge, Publicis Starcom og TRY
Fokus på forbrukerbehov skapte vekst med Gilde, Publicis Starcom og TRY
Helt enkelt en BAD ass badeplattform! med Jif, Orkla Home and Personal Care, TRY og OMD Norway
Fra Gevita til Möller’s: hvordan vi risikerte alt for å vinne stort med Möller’s, Orkla Health, OMD Norway og NORD DDB
SpareBank 1: Alt-i-ett med SpareBank 1, Morgenstern og OMD Norway
Hvordan ei budeie i 1863 skapte vekst i 2024 med TINE og TINE Brunost
Smart Produkt Handel
Øynene på ballen med Dr. Oetker og WAL
KiMs gjenoppfinner kosen! med KiMs, Orkla Snacks Norge, Orkla, Per Høj og OMD Norway
En sluttpakke med gode betingelser med Farmasiet, NoA Anorak og iProspect
Fra Gevita til Möller’s: hvordan vi risikerte alt for å vinne stort med Möller’s, Orkla Health, OMD Norway og NORD DDB
Hvordan selge en Kia til 1 million når konkurrentene plutselig er Volvo, Audi, BMW og Mercedes? med Kia Norge, Per Høj reklamebyrå og Publicis Starcom
Hvordan vi fikk hele norges befolkning til å vaske de henda, igjen med Lano, Orkla Home & Personal Care, TRY og OMD Norway
Smash!: En søt, salt og sprø vekstreise! med Smash!, Orkla Snacks Norge, Per Høj og OMD Norway
Tjeneste
Blodtabellen med Røde Kors og Morgenstern
ice Max – en drømmetjeneste med Lyse Tele, Morgenstern og Starcom
Telia X: En Suksessfull og lønnsom relansering med Telia og TRY
If hjelper mye med If Skadeforsikring, Åkestam Holst NoA, Carat Sweden, dentsu Norway, B-Reel Films, Flickorna Larsson
Tiden går, men et trygt og tidløst slagord består med Gjensidige Forsikring, Noa Anorak og OMD Norway
BankID – Leg på mobil med BankID, BankID BankAxept, Publicis Starcom og NoA Anorak
FINN.no – Musikalen som skapte gjenbruksrekorder med FINN.no, FINN Torget, Morgenstern, dentsu X og dentsu
Vekst
Modernisering av merkevaren løftet markedsandelen med Obs BYGG, WAL og Bloom
BigOne – Go big or go home med BigOne, Orkla Foods Norge og OMD Norway
Vipps, så tok vi markedsandeler på netthandel med Vipps, iProspect og TRY
Størst, billigst og best likt med KIWI, Alexander Reklamebyrå, Carat og Spoon
Profit Included: Hvordan SATS revolusjonerte lønnsomheten med fokus på eksisterende kunder med SATS, TRY og dentsu X
Fra dusj til ansikt: Hvordan Dr. Greve MANN vant norske menn én krok av gangen med Dr. Greve, Orkla Home and Personal Care og OMD Norway
FUN Light – Fra tørst til STØRST! med FUN Light, Orkla Foods Norge, Scream media og OMD Norway