Employer branding i vekst

Flere og flere virksomheter får øynene opp for det viktige fagfeltet.

Hvorfor er ANFO Magnet Awards viktig? Fordi konkurransen poengterer viktigheten av employer branding og gode rekrutteringsprosesser. Nå ser vi en oppsving i budsjettene som blir viet employer branding og det er gledelige nyheter.

På prisutdelingen i ANFO Magnet Awards 2023 samlet neste 100 deltagere seg for å feire bransjens beste innen employer branding.

Jurygeneral Hans Petter Stub sier følgende om fagfeltet:

– Stadig flere arbeidsgivere sier at mennesker er deres viktigste ressurs. Trodde du at TINEs viktigste ressurs er melk? Eller at Equinors viktigste ressurs er tilgang på olje, gass og vind? Ifølge dem selv er det faktisk mennesker. 

Vi ser også at budsjettene viet employer branding øker. En undersøkelse fra Universum viser at 87% av virksomheter i Norge sier budsjettene vil øke eller holde seg stabile i år, til tross for at økonomien viser visse svakhetstegn. 

Årsaken er at mangelen på arbeidskraft neppe vil avta fremover – en liten økning i arbeidsledigheten endrer ikke på det bildet. Det vil fortsatt være mangel på sykepleiere, ingeniører, teknologer, sjåfører og en lang rekke andre yrkesgrupper. Når stadig flere investerer i employer branding, så vil de som står på stedet hvil faktisk oppleve en tilbakegang.

Står employer branding på dagsordenen hos deg og bedriften din? Er dere gode på det? Da har du potensielt et vinnercase i ANFO Magnet Awards 2024.

Frist for innsending av case er 30. april kl. 23.59. Les mer om konkurransen her.

Del dette innlegget:

Les også