Skal du til Cannes i år?

Nå starter oppkjøringen til å representere Norge i kategorien Young Lions Marketers.

Forutsetningen for å delta i Young Lions er at du representerer en annonsør, og at du og makkeren din begge er under 30 år. I år som tidligere år, kårer vi i ANFO sammen med en fagjury hvem som skal representere Norge i kategorien Young Lions Marketers.

I fjor var det rekordmange deltagere som kjempet å bli det norske delegater i Young Lions Marketers. Til slutt ble det Katrine Engja Stake og Konrad Skogen fra Orkla Confectionery & Snacks Norge AS som stakk av med seieren. Sammen reiste de til den internasjonale konkurransen, de kom hjem igjen med sølv i bagasjen.

Gjentar vi suksessen i år med nytt metall til den norske delegaten?

Young Lions kick-off

Oppkjøringen til årets Young Lions starter med et kick-off den 19. januar i regi av Capa. På dette arrangementet får du vite mer om hva konkurranse Young Lions går ut på, hvordan du kan delta og ikke minst hvilken kategorier man kan delta i – det er flere kategorier enn Young Lions Marketers.

Landets første Young Lions-vinner, Aris Theophilakis holder foredrag på fredagens kick-off. Han skal dele av erfaringene sine fra konkurransen, og kommer helt sikkert med mange gode tips til årets deltagere.

Den 19. januar avsløres det også hvem som er årets briefholder. I 2023 var det Flyktninghjelpen, og vi venter i spenning på hvilken aktør som gir årets brief til Merketer-deltagerne.

Prosessen i konkurransen

Når du og makkeren din har meldt dere på for å konkurrere i Young Lions Marketer, skal dere sammen lage et case som svarer på briefen.

Dette caset presenterer dere for ANFO-juryen som består av norske annonsører, samarbeidspartnere og tidligere deltagere i Young Lions. Juryen kårer et vinnerteam og det er disse to som skal representere Norge i den internasjonale konkurransen i kategorien Marketers.

Hvis annonsøren du og makkerend din representerer er ANFO-medlem, sponser vi i samarbeid med TRY Dig overnatting og delegatplass. Reiseutgifter må dekkes av deltagerne selv. Deltagere som ikke er ANFO-medlemmer må slev dekke alle kostnader.

Norske deltagere vant i 2023

I 2023 vant Katrine Engja Stake og Konrad Skogen fra Orkla Confectionery & Snacks Norge AS sølv i kategorien Young Lions Marketers.

Fjorårets briefholder var Flyktninghjelpen og oppgaven gikk ut på å få flere mennesker til å registrere seg som faste givere til organisasjonen.

Duen fra Orkla laget caset Marks the spot som viste på at humanitære kriser faktisk er nærmere enn man tror. Selv om man bare er en person så kan man bidra til å hjelpe, ved å bli fast giver til Flyktninghjelpen.

Meld dere på innen 16. februar for å delta i konkurransen om å representere Norge i kategorien Young Lions Markeders. Les mer om Young Lions Marketers og få all praktisk informasjon her.

Del dette innlegget: