Disse skal kåre Norges mest effektive markedsføringsjobber

ANFO Effekt-juryen er klar!

ANFO Effekt har befestet seg som den viktigste konkurransen for den markedsføreren og har engasjert hele bransjen siden 2012. Målet med ANFO Effekt er å fremheve fremragende markedskommunikasjon som evner å skape verdier. 

Effektmålinger er fortsatt en av våre største utfordringer i bransjen. Vi bruker gigantiske summer på markedsføring. Da har vi alle et ansvar for å gjøre dette best mulig. 

Årets DSAR (Annonsørrapporten) viste at effekt av markedsarbeidet kanskje er viktigere enn noen gang, og en konkurranse som ANFO Effekt er med å gi heder til de som evner nettopp dette. ANFO effekt er også en enestående arena for læring og kompetansedeling på tvers av bransjer og fagfelt. 

–  Dette er en herlig gjeng og jeg er sikker på at de kommer til å gjøre en strålende jobb med juryeringen. Vi har med oss noen gjengangere fra tidligere år, og noen nye tilskudd. Da konkurransen er virkemiddeluavhengig er vi avhengig av å ha en bredt sammensatt jury. Til sammen gir denne juryen en flott spennvidde av kompetanse, energier og bransjeknytning som representerer hele markedsføringsbransjen godt, sier Håvard Kvernaas Bakken i ANFO.

Det er alltid en spenning knyttet til casene som sendes inn, da det er mye dyktig håndverk fra de beste i bransjen. ANFO effekt juryen setter pris på gode historier som også kan vise til veldokumenterte resultater. Vi gleder oss til å bli inspirert, sier juryleder Majid Malik fra Dun & Bradstreet.

6. desember åpner påmeldingen av case til ANFO Effekt 2023.

Kategoriene i ANFO Effekt

  • Vekst 
  • NY
  • B2B
  • Bærekraft
  • SMART Tjeneste 
  • SMART Produkt/handel 

Spesialpriser

  • Kantar Innsiktspris
  • Bauer Media Merkevarepris
  • Grand Prix
Her er jurymedlemene
B2B-juryen
MajidMalikDun&Bradstreet – Juryleder
Beate CarlsenAmedia Salg og Marked
BenteMoe GrevstadJBF
Ole Guldvog Kantar
KristofferAlderinStendi AS
SigridSaxevik DFDS
WencheNielsenErnst & Young
Hanne GiljeSekseTry Opt 
Fem av syv medlemmer.
Bærekraft-juryen
TorsteinRafgårdOMD – Juryleder
ElisabethMoholt WoldVY
Katrine EngjaStakeOrkla Confectionery & Snacks Norge
Espen GrimmertCarat
KristofferGustavsenNorwegian
TommyTorjesenCavai
MonaKotte-EriksenFelleskjøpet
Fem av åtte medlemmer.
NY-juryen
IngvarSandvikKantar – Juryleder
NiroshanRomanDNB
PaulValleNorsk Tipping 
Kari GrotheKarlsenOptimera AS
Kine AWerenskioldAnorak/NoA
MarianneGrøtteDiplom-is
MariusEriksenT/A POL 
FridaLennbyBMI Group
Syv av åtte medlemmer.
Juryen for kategorien SMART produkt og handel
CathrineMoksnesTine – Juryleder
AlexanderMostuePublicis Kitchen
Christine BackeStaibInteroptik 
Ingrid ReeWiigPHD Media
Konrad SkogenOrkla Confectionery & Snacks Norge
JohannesStrøm Lofotprodukt
Joachim GillesenSkagengStorebrand
CharleneWalkoffBurgerking
Syv av åtte medlemmer.
Juryen for kategorien SMART tjeneste
Maria HeimisdottirBrennoddenMaarud – Juryleder
Kine KottePaulig Santa Maria Norge
MussaDagnewIce Communications
Inger BeateHøilandSpareBank 1 SR-Bank
Espen HaugenLos&Co
GroGrotleGjensidige
EirikMikalsenMorgenstern
ChristofferNergårdWAL
Syv av åtte medlemmer.
VEKST-juryen
Hedvig RøsbergGjerdeOrkla Foods – Juryleder
Christian Nordby Emerge
HeidiThomassenBauer Media
Vibeke NæssPlantasjen
KjetilHancke FramstadObos
WandaStorbugtEssity
HeidiClasonRed dentsu X
FrodeFimreiteMills

Del dette innlegget: